י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
למרות הודעת גנץ ולפיד

בכיר באופוזיציה: "קרובים מתמיד לשולחן השיחות אצל הנשיא"

בכיר באופוזיציה טען כי הצדדים קרובים להידברות אצל הנשיא על הרפורמה המשפטית. "אם אכן הקואליציה מסכימה למתווה של הרצוג, אפשר יהיה להניח בצד את הוויכוח על עצירת החקיקה", אמר הבכיר. במקביל, בליכוד לוחצים על נתניהו לרסן את לוין

בכיר באופוזיציה: "קרובים מתמיד לשולחן השיחות אצל הנשיא"
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכיר באופוזיציה התייחס היום (שני) לניסיונות לקדם הידברות סביב הרפורמה המשפטית וטען כי הצדדים "קרובים מתמיד לשולחן השיחות אצל הנשיא". כך דווח בכאן 11. על פי הבכיר, "אם אכן הקואליציה מסכימה למתווה של הרצוג, אפשר יהיה להניח בצד את הוויכוח על עצירת החקיקה".

בתוך כך, גורמים בליכוד מפעילים לחץ כבד על נתניהו לרסן את שר המשפטים יריב לוין. מספר שרים אמרו לראש הממשלה נתניהו: "המחיר גדול מדי, צריך להגיע לפשרה גם במחיר התפטרות של לוין". 

בנוסף, בכירים בקואליציה טענו: "מה שלא נצליח להעביר במסגרת הרפורמה המשפטית עד סוף המושב - לא נצליח אחר כך". לדבריהם, אין להתפשר על השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, ותיקון חוק יסוד שימנע מבית המשפט לפסול חוק יסוד.

כזכור, נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר היום כי, "אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם. יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים". הרצוג אמר את הדברים בפגישה עם 100 ראש רשויות ערים ומועצות מקומיות בהובלת המרכז לשלטון אזורי.

לדבריו, "עכשיו זה תלוי במנהיגות הלאומית שלנו, בקואליציה ובאופוזיציה, שיצליחו להתעלות לגודל הרגע, שיבינו את האלטרנטיבה הנוראה שצופנת בחובה הסיטואציה מעבר לדלת ושישימו את המדינה ואת האזרחים מעל הכול. שיממשו את הרגע החוקתי המכונן הזה שאנחנו נמצאים בפניו ויכולים לממש אותו".

 

הרפורמה המשפטית יצחק הרצוג יריב לוין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד