ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
טרם התקבלה החלטה

למרות ההבטחות לאמריקניים: נתניהו קיים דיון על הסדרת היישוב אביתר

נתניהו כינס אתמול דיון בשאלה איך להסדיר את היישוב אביתר ולהקים במקום את הישיבה. הרמטכ"ל הלוי והשר גלנט התנגדו: "החלטה נפיצה לפני רמדאן". נתניהו טרם קיבל תשובה סופית בעניין

למרות ההבטחות לאמריקניים: נתניהו קיים דיון על הסדרת היישוב אביתר
נתניהו/היישוב אביתר צילום: פלאש 90, נחלה

על אף ההבטחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאמריקנים בעניין ההתיישבות, שכללה התחייבות שלא להסדיר ישובים חדשים בחודשים הקרובים, אמש (ראשון) קיים דיון בשאלה איך להסדיר את היישוב אביתר ולהקים במקום את הישיבה.

הדיון התקיים לאור בקשתם של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', כשבחדר נכחו גם גם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מתאם פעולות הממשלה אלוף רסאן עליאן בשטחים ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

הגורמים הביטחוניים ובראשם הרמטכ"ל וכן השר גלנט הביעו התנגדות להקמת הישיבה בעת הזאת, עקבות המתיחות המדינית-ביטחונית מול הפלסטינים ומול ארצות הברית ואירופה. גלנט אמר: "אי אפשר לקדם מהלך כזה שבועיים לפני תחילת הרמדאן, זו החלטה מאוד נפיצה".

עוד אמרו במערכת הביטחון כי המהלך יוביל להתססת השטח בעת הנוכחית. עם זאת, הדיון הסתיים ללא מסקנות והחלטות סופיות, וראש הממשלה טרם קיבל החלטה סופית בעניין.

ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי, ששוהה בוושינגטון ועורך פגישות בסוגיה האיראנית, השתתף גם בשיחת וידאו לפרק זמן קצר. הדיון שהתקיים עשוי לעורר זעם אצל האמריקנים, וזו גם הסיבה שבלשכת רה"מ ניסו לשמור על הדיון הזה מתחת לרדאר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הם "לא מתייחסים לדיונים סגורים". מלשכותיהם של שר הביטחון והשר לביטחון לאומי לא נמסרה תגובה. בצה"ל אמרו כי הם "לא מתייחסים לדיונים סגורים".

בנימין נתניהו איתמר בן גביר יואב גלנט בצלאל סמוטריץ אביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד