י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אבנים ומכוניות מנופצות

שבוע לפיגוע הרצחני: שוב עימותים בין ערבים ליהודים בחווארה

כשבוע לאחר שנרצחו האחים יגל והלל יניב הי"ד, תושבי הכפר חווארה השליכו אבנים וסלעים לעבר מכוניות ישראליות וגרמו נזקים לכמה מהן | התושבים יצאו להפגנת מחאה בתוך הכפר

שבוע לפיגוע הרצחני: שוב עימותים בין ערבים ליהודים בחווארה
פגיעת אבן בחווארה צילום: באדיבות המצלם

רק שבוע חלף מהפיגוע בחווארה בו נרצחו יגל יעקב והלל מנחם לבית משפחת יניב הי"ד מהיישוב הר ברכה, ושוב באותו הכפר, התרחשו הערב (שני) עימותים עם תושבי המקום הערביים בתגובה לסלעים ואבנים גדולות שהושלכו מטווח אפס לכיוון רכבים ישראלים שנסעו בכביש המרכזי בכפר. ארבעה רכבים ניזוקו כתוצאה מכך.

תושב היישוב הסמוך, גבעת רונן שעבר בסמוך למקום עם רכבו והיה קורבן ללינץ', סיפר: "עשרות ערבים התקהלו, חלקם עם אלות בייסבול. חיילים עמדו ליד ולא עשו כלום". לאחר האירוע, בו נזרקו אבנים וסלעים, יצאו תושבים הגרים ביישובי האזור להפגנה נוכח אוזלת ידן של הרשויות והפקרת הביטחון האישי.

תושב היישוב הר ברכה שהיה אף הוא קורבן למעשה, סיפר: "נסעתי עם הבן שלי לצומת תפוח, באמצע חווארה ראיני התקהלות מטורפת של עשרות ערבים עם אבנים. חיילים עומדים צמוד אליהם, משקשקים, לא עושים להם כלום. חמישה ערבים ליד עם אלות בייסבול. הרכבים לפניי חטפו אבנים. יותר מאוחר חזרתי הביתה, ושוב רכבים לפניי חטפו", אמר.

נהג אחר שסיפר כי היה בדרכו לקריאת המגילה סיפר את שראו עיניו. בצד הדרך עמדו כ50 ערבים במרכז הכפר ומיד לאחר מכן החלו ליידות על רכבי סלעים ואבנים גדולות. לאחר כ-50 מטרים, כך לדבריו, חטף עוד סלע שנזרק עליו מן העבר השני. "בנס אנחנו לא נפגענו, רק השמשה והפח. בהמשך, ראינו איך כל הכביש זרוע אבנים".

הפוגרום, שנמשך דקות ארוכות, גרם לפגיעה במס רכבים שעברו באותן  דקות בכביש המרכזי בכפר.  נהג שהגיע למקום אף נאלץ לבצע ירי באוויר במטרה להרחיק את הפורעים הערבים.

"יש פה מצב הזוי ובלתי נתפס", אמר אלקנה פיקאר, אחד התושבים שהצטרפו להפגנה, "פיגוע רצחני מתרחש כאן בחווארה רק לפני שבוע והצבא לא חושב אפילו להפיק לקחים ולנקוט בצעדים קשים כנגד הכפר שמוביל את הטרור. מאז הפיגוע התרחשו בחווארה מעל עשרה פיגועי אבנים שלא זכו לתגובה מצד מערכת הביטחון שעסוקה בלרדוף אחרי תושבים שיוצאים לזעוק ולהגן על חייהם. הממשלה ומערכת הביטחון פשוט הפקירו אותנו", כך תקף.

הכפר חווארה פוגרום מחאות יידוי אבנים עימותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד