כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרב והשגריר חגגו את פורים וחילקו משלוחי מנות

רבה של חב"ד בברלין, הגיע לקיים את מצוות חג הפורים בשגרירות ישראל בעיר. הרב קרא אחד מפרקי המגילה יחד עם השגריר רון פרושאור. הרב וצוותו שימחו את צוות השגרירות וחילקו משלוחי מנות

הרב והשגריר חגגו את פורים וחילקו משלוחי מנות
פורים בשגרירות ישראל בברלין צילום: באדיבות המצלם

רבה של חב"ד בברלין, הרב יהודה טייכטל, הגיע לקיים את מצוות חג הפורים בשגרירות ישראל בברלין. הרב הגיע יחד עם משאית המצוות לשטח השגרירות וקרא אחד מפרקי המגילה יחד עם השגריר רון פרושאור. הרב וצוותו שימחו את צוות השגרירות וחילקו משלוחי מנות.

השגריר פרושאור: "חג הפורים אמנם נקרא על שם הפור - גורל, אך היום עם ישראל הינו ריבון בארצו ולוקח את גורלו בידו. אף שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו - אנחנו אומרים בקול חד וברור: עם ישראל חי".

גם במולדובה חגגו את פורים על רקע החשש מפני עימות צבאי במלאות שנה למלחמה בין רוסיה לאוקראינה וחשש לתקיפה רוסית מאסיבית. חמש קריאות מגילה המוניות יערכו בכל רחבי המדינה בעוד ב-11 ערים יקבלו היהודים המקומיים "משלוח מנות" נדיב בדמות סלי מזון גדולים.

לדברי יו"ר הקהילה היהודית במולדובה, הרב זושא אבלסקי "בשל המלחמה גדל מספר היהודים המתגוררים דרך קבע במולדובה, ב-1,000 לפחות, וזה מצריך אותנו לערוך יותר אירועים בחג הפורים מאשר אי-פעם בעבר, ומביא אותנו גם לחלק יותר משלוחי מנות".

רב בית הכנסת המרכזי של קישינב ורבה של העיר הרב מנחם מענדל אקסלרוד אומר "כל אחד מחמשת הרבנים-השלוחים המתגוררים דרך קבע במולדובה, יבקר אישית בשתי ערים כדי להביא את שמחת החג לכמה שיותר יהודים".

 

רון פרושאור שגרירות ישראל הרב יהודה טייכטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד