כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ארה"ב לא מאשרת

אוקראינה דורשת פצצות מצרר אמריקאיות

אוקראינה פנתה למחוקקים אמריקנים כדי שילחצו על הבית הלבן לספק לה פצצות מצרר, שניתן יהיה לשגר על חיילים רוסים באמצעות מל"טים. לא ברור אם ממשל ביידן יאשר את הבקשה בשל העובדה שתחמושת מצרר אסורה לשימוש ביותר מ-120 מדינות

אוקראינה דורשת פצצות מצרר אמריקאיות
אזור מלחמה אילוסטרציה צילום: pixabay

אוקראינה מבקשת מארה"ב פצצות מצרר להטיל אותן על כוחות שריון רוסיים ממל"טים, כך על פי שני מחוקקים אמריקאים ששוחחו עם רויטרס. האוקראינים לוחצים על חברי קונגרס ללחוץ על הבית הלבן לאשר את שליחת הנשק, אך לא בטוח שממשל ביידן יחתום על כך. תחמושת מצרר, נאסרה על ידי יותר מ-120 מדינות, משחררת בדרך כלל מספר גדול של פצצות קטנות יותר שיכולות להרוג ללא הבחנה על פני שטח רחב וכך לגרום למותם של אזרחים.

אוקראינה רוצה פצצת מצרר שאפשר להטיל ממל"טים, כך אמרו שני חברי קונגרס, ג'ייסון קרואו ואדם סמית', שניהם מכהנים בוועדת החימוש של בית הנבחרים, בנוסף לפגזי מצרר ארטילריה של 155 מ"מ שאוקראינה כבר ביקשה.

לדבריהם, פקידים אוקראינים לחצו על מחוקקים אמריקאים בוועידת הביטחון של מינכן בחודש שעבר, לבקש מהבית הלבן לאשר זאת. אוקראינה מקווה שתחמושת מצרר תיתן לה יתרון במאבק הקשה נגד הכוחות הרוסיים במזרח אוקראינה.

ממשלת אוקראינה הודיעה בפומבי שהיא רוצה תחמושת מצרר של ארה"ב. דובר המועצה לביטחון לאומי אמר כי בעוד אוקראינה והבית הלבן "מתואמים באופן הדוק לגבי הסיוע הצבאי", אין לו חדשות להכריז בנושא.

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים צבא אוקראינה ארה''ב הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד