י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
החרדים מוזכרים בדיון

באיראן תוהים: מהם התרחישים הסבירים ביותר להשמדת ישראל?

על רקע ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, באיראן תוהים האם "המשטר הציוני" בדרך לקרוס בשל "השינויים שנעשו במוסדות משטר זה". ותהו "האם לאחר הקמת קבינט הימין הקיצוני של נתניהו, צפויים כמה תרחישים בעתיד הקרוב אצל הישראלים" ומציינים כי "מלחמת אזרחים היא אחת מהן"

באיראן תוהים: מהם התרחישים הסבירים ביותר להשמדת ישראל?
קבוצת אנשי דת בכירים הנאמנים לשליט איראן עלי חמינאי צילום: Iran international

השופר של המשטר האיראני תוהה האם ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו יביאו לקריסת המשטר הציוני. סוכנות הידיעות תסנים האיראנית שמתפקדת כשופר הרשמי של משטר האייתוללות האיראני, העלתה תהיות רבות לגבי "הגורם ומהותן של הפגנות אלו". אבל השאלה החשובה שמשקיפים ומומחים רבים מעלים היא "האם ההפגנות הללו נובעות רק מהשינויים הרבים שערך הקבינט הקיצוני של נתניהו במבנה מערכת המשפט של המשטר הציוני, או שיש יותר משברים ומחלוקות בחברה הישראלית מאלה?".

לטענת האיראנים: "הכוחות המזוהים עם הקבינט של נתניהו מדכאים באופן משמעותי את הפגנות המחאה, מה שגרם למשבר חדש ומתמשך בפלסטין הכבושה. זוהי חולשה גדולה לקבינט נתניהו בתחילת עבודתו, והיא מלמדת על העמקת המשבר הפנימי ומצב הקריסה החברתית של משטר זה ועל התגברות המחלוקות והסכסוכים בין הציונים; כך שהפער בחברה הישראלית הפך לנושא נורמלי ואף אחד מהציונים לא יכול להכחיש אותו".

בתסנים ציטטו את שר הביטחון לשעבר בני גנץ וכתבו: "שר המלחמה לשעבר של המשטר הציוני, הכריז במהלך נאומו בכנסת כי ישראל על סף מלחמת אזרחים; אז מתי תפסיקו עם זה? כשהדם נשפך? הקבינט החדש מוביל אותנו למלחמת אזרחים".

גם ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין צוטט בתסנים, וצוין שהשתתף לראשונה בהפגנות נגד נתניהו, והזהיר מפני מלחמת אזרחים בישראל בשבועות הקרובים.

האיראנים תוהים גם, האם לאחר "הקמת קבינט הימין הקיצוני של נתניהו", צפויים "כמה תרחישים בעתיד הקרוב אצל הישראלים" ומציינים כי "מלחמת אזרחים היא אחת מהן".

תסנים מגלה בקיאות בנעשה בישראל בין החרדים לחילונים. "המשבר של ישראל נגרם על ידי שורה של נושאים עיקריים" הם קובעים, "הראשון שבהם הוא חילוקי הדעות האמיתיים והרציניים לגבי מהותו של משטר זה, המשטר הישראלי המזויף, כפי שטוענים החרדים הקיצוניים, האם הוא משטר לפי מה כתוב בתורה, או האם זו דמוקרטיה חילונית?".

האיראנים מציינים, כי מפלגות האופוזיציה מאמינות כי המשך הקבינט של נתניהו פירושו שזהות "כל המוסדות הישראלים תשתנה בעתיד בהשפעת פעולות הקבינט הזה, וזה דבר שמפלגות השמאל לא יכולות לקבל" על בסיס זה, "קבינט הימין הישראלי נחוש לשלוט באופן מוחלט לא רק במערכת המשפט, אלא בכל מוסדות השלטון".

לסיום קבעו האיראנים, כי "התרחיש הקרוב והסביר ביותר שניתן לחזות עבור הציונים, הוא כאוס וסכסוך נרחב ובסופו של דבר מלחמת אזרחים".

איראן עימות איראן ישראל תקיפה ישראלית הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד