כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

קופת החולים נתבעת במיליונים וזו הסיבה

תביעת מיליונים נגד קופת החולים בעקבות רופא מטעם הקופה שביצע ניתוחים להסרת קטרקט – ולא הבחין בגידול ענק שהתפתח בעין

קופת החולים נתבעת במיליונים וזו הסיבה
אילוסטרציה צילום: unsplash

רופא עיניים המשתייך לאחת מקופות החולים הגדולות בישראל, ביצע ניתוחים להסרת קטרקט משתי עיניו של תושב ראשון לציון בן 72 מבלי להבחין כלל שהמטופל סובל מגידול סרטני ענק בעינו – כך נטען בתביעה אותה הגישה עו"ד מורן אברהמי יום טוב, בשמו של המטופל.

על פי התביעה, התובע הגיע לרופא העיניים בחודש נובמבר 2020, כשהוא משמש כמלווה לאשתו. לדבריו, למרות שהתור כלל לא נקבע עבורו, הציע לו הרופא להיבדק יחד עם אשתו, לאחר שהתלונן כי חש ירידה בראיה בתקופה האחרונה. במהלך הבדיקה אבחן הרופא כי הסיבה לירידה בראיה הינה קטרקט בשתי העיניים (יותר בימין), וזימן אותו מיידית לשני ניתוחים.

על פי התביעה, זומן התובע לניתוח להסרת הקטרקט בעין ימין, וכעבור כחודשיים עבר ניתוח נוסף להסרת הקטרקט בעין שמאל. לאחר כל ניתוח, כך נטען, הגיע התובע אל הרופא לביצוע ביקורת ומעקב.

על פי התביעה, רשם הרופא בסיכומיו, כי כל אחת מהעיניים החלימה בצורה טובה. כך למשל, בחודש מרץ 2021, כארבעה חודשים לאחר האבחון, רשם הרופא: "החלמה טובה. המשך טיפול לפי תוכנית והנחיות. ביקורת בעוד חודש".

אך לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, בחלוף שבועיים בלבד מאותה ביקורת חיובית, חזר התובע לביקור נוסף אצל הרופא כשהוא מתלונן על כאבים בעיניים, עייפות וכאבי ראש. הרופא בדק אותו, לא הבחין בשום ממצא מדאיג, ורשם לו טיפול בטיפות עיניים נגד דלקת למשך שבועיים.

כעבור מספר ימים, כך נטען, שב התובע אל הרופא, כשהוא מדווח על ירידה חדה בראיה בעין ימין, ללא כל שיפור בכאב שממנו סבל. בשלב זה הבחין הרופא כי התובע סובל מהיפרדות רשתית תחתונה נרחבת בעין ימין, ולאור חומרת הממצאים הפנה אותו בדחיפות לבית החולים תל השומר.

בבית החולים, אבחנו מיד גוש גדול ממדים, בעין ימין, מסוג מלנומה (11.7 מ"מ על 12.03 מ"מ) וסביבו היפרדות רשתית נרחבת. התובע הופנה באופן מידי לניתוח להסרת הגידול ולהקרנות.

אל כתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של מומחה לרפואת עיניים, אשר קבע כי האיחור באבחנה של הגידול גרם לאיבוד ראייתו של התובע בעין והגביר עד מאד את הסכנה להתפשטות הסרטן בגופו.

לדברי המומחה "הגידול הסרטני ממנו סבל המטופל הוא גידול שכיח מאוד בגיל מבוגר ואבחון המחלה נעשה בד"כ אגב בדיקת עיניים שגרתית".

לדברי המומחה "הרופא טיפל במטופל באופן שטחי, בלתי מקצועי ושגוי. כתוצאה מכך לא אבחן שמטופל סובל ממלנומה ממאירה בעין ימין עם סכנה ממשית לחיים והתפשטות גרורות, בעוד הוא התמקד רק בנושא הקטרקט. התנהלותו הבלתי מקצועית של הרופא הביאה לאיחור קריטי באבחון המלנומה".

לפי כתב התביעה סובל התובע כיום מעיוורון בעין ימין, ונאלץ לעבור הזרקות לעינו הפגועה בכל שלושה שבועות – וזאת לשארית חייו. כמו כן, מתלונן התובע על כאבי עיניים וכאבי ראש, וחושש מאוד להידרדרות במצבו הרפואי, דבר הפוגע עד מאד במצבו הנפשי.

בתביעה, שהוגשה לאחרונה, מבקשת עו"ד אברהמי יום טוב מבית המשפט השלום בראשון לציון, לחייב את קופת החולים המעסיקה את הרופא, לפצות את התובע בסכום המקסימלי שבסמכותו של בית המשפט (2.5 מיליון שקלים). טרם הוגש כתב הגנה.

קופת חולים תביעת פיצויים רופא עיניים בדיקת עיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד