י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההבטחה קוימה

יו"ר בית הנבחרים ביקר את האדמו"רים ואת הקהילות החרדיות

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי קווין מקארתי יחד עם חבר הקונגרס מייק לולר ביקרו ביום ראשון בקהילות שונות באזור מחוז רוקלנד בניו יורק, תוך שהם מקיימים הבטחה שניתנה לקהילה היהודיות החרדיות לחזור לבקר כיו"ר

יו"ר בית הנבחרים ביקר את האדמו"רים ואת הקהילות החרדיות
מקארתי ולולר אצל האדמו"ר מסקווירא צילום: Yeshiva world news

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי קווין מקארתי, ביקר בקהילות החרדיות עם מייק לולר, מי שניצח את יריבו הדמוקרטי למושב בקונגרס בסיוע מצביעים חרדים רבים. המסע היה הראשון של מקארתי לטובת חבר הקונגרס מייק לולר, שמתמודד מחדש ב-2024.

מקארתי ולולר השתתפו באירוע בפורשיי, בהשתתפות רבנים ועסקני אגודת ישראל, ועוד מנהיגי קהילה רבים. באירוע הוצגו למקרתי ולולר סרטון קצר מאגודת ישראל המפרט את הנתונים הסטטיסטיים של החינוך החרדי ברחבי המדינה. הרבנים בירכו את מקארתי ולולר, וציינו כי הם מוכנים לקחת על עצמם אתגרים קשים שפוליטיקאים רבים אחרים נמנעים מהם בכל מחיר.

לאחר מכן, מקארתי דיבר ארוכות על חופש החינוך ובית הספר, על עבודתו למאבק באנטישמיות, על תמיכתו בישראל, והכריז על תוכניותיו לבקר בישראל ולנאום בכנסת לרגל יום העצמאות הקרוב.

היושב-ראש התייחס גם לקיים חזית מאוחדת כדי להבטיח את בחירתו מחדש של לולר ב-2024, והתחייב לעשות כל שביכולתו כדי להשאיר את לולר בבית הנבחרים אחרי 2024.

בהמשך מקארתי ולולר נסעו לניו סקווירא, שם נפגשו עם האדמו"ר, מחוץ לבית של האדמו"ר נאסף קהל עצום, שמנה אלפים כדי לקבל את פניהם. מקארתי נאם בפני הקהילה על במה חיצונית שנבנתה במיוחד, ולצדה מנהיגים מהקהילה.

לאחר מכן ביקרו שני חברי הקונגרס בביתו של האדמו"ר המהר"א מסאטמר, שם נפגשו עם ראשי הקהילה ולאחר מכן באופן פרטי עם האדמו"ר, ויצאו לגיוס כספים בווסטצ'סטר לטובת חבר הקונגרס לולר.

רגע לפני יציאתו מביתו של הרבי מסאטמר, הוצג למקרתי דגם תלת מימד של בית הכנסת הגדול החדש שנבנה. היושב-ראש התרשם מיופיו של הבניין ואמר כי הוא רוצה לחזור לראותו בעצמו לאחר השלמת הבנייה, שצפויה להסתיים בעוד כשנה.

ניו סקווירא סאטמר בית הנבחרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד