ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"פשע כפול"

דמשק מגנה בחריפות את התקיפה המיוחסת לישראל בשדה התעופה

מנהל התעופה האזרחית בסוריה הודיע כי בארגונו הגישו תלונה נגד ישראל לארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית, בעקבות התקיפה המיוחסת לישראל הלילה בשדה התעופה החלב

דמשק מגנה בחריפות את התקיפה המיוחסת לישראל בשדה התעופה
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

התקיפה בסוריה הלילה: מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ראמי עבד א-רחמאן, אמר כי חיל האוויר הישראלי פגע בשדה התעופה חלב הבינלאומי ובסביבתו בשלושה טילים שהוציאו אותו מכלל שימוש. עבד א-רחמאן הוסיף בריאיון לערוץ אל ערביה, ששדה התעופה שימש בימים האחרונים לנחיתת מטוסי סיוע ממדינות שונות לנפגעי רעש האדמה שפקד את צפון מערב סוריה בחודש שעבר. עבד א-רחמאן ציין שאין מידע על נפגעים בנפש ושהמטוסים הגיעו מהים התיכון.

מנהל התעופה האזרחית בסוריה, באסם מנסור, הודיע כי בארגונו הגישו תלונה נגד ישראל לארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO), זאת בעקבות התקיפה המיוחסת לישראל הלילה בשדה התעופה החלב, לצד דרישה להעמיד אותה לדין ולקבל פיצויים על הנזקים שנגרמו בעקבות התקיפה, כך מדווח העיתון הסורי אל-ווטן.

מנסור הוסיף כי "הפשע שביצעה הישות הישראלית הוא הפרה בוטה של אמנת שיקגו שאוסרת לפגוע בתעופה האזרחית במדינות העולם". עוד אמר מנסור כי התקיפה הישראלית גרמה ל"נזקים גדולים במסלולי הנחיתה ולפיכך שדה התעופה יצא מכלל שימוש" והוסיף כי פעולות שיקום ההריסות צפויות להימשך כמה ימים.

משרד החוץ בדמשק גינה בחריפות את התקיפה המיוחסת לישראל לפנות בוקר בשדה התעופה הבינלאומי בחלב. בהודעה שפרסם נאמר כי "התוקפנות הנפשעת של הישות הציונית והפגיעה בשדה התעופה הבינלאומי בחלב, שהוציאה אותו מכלל שימוש, נחשבת פשע כפול: מצד אחד, הפגיעה היא בשדה תעופה אזרחי ומצד שני זאת פגיעה באחד הערוצים העיקריים להגעת הסיוע ההומניטרי, מתוך סוריה ומחוץ לסוריה, לקורבנות רעידת האדמה ההרסנית שפקדה את סוריה בשישה בפברואר".

גם חמאס מגנה את "התוקפנות הפראית של האויב הציוני נגד סוריה והתקיפה בשדה התעופה חלב והוצאתו מכלל שימוש". בהודעה מטעם דובר חמאס, חאזם קאסם, נכתב כי שדה התעופה מהווה "אחד המעברים להעברת הסיוע לנפגעי רעידת האדמה, זה מוכיח כי אין לאויב אף ערכים הומניטריים". הדברים פורסמו בערוץ הטלגרם של 'כאן חדשות'.

 

תקיפה ישראלית תקיפה בסוריה דמשק חלב חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד