כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עימות פנימי פומבי

שר הביטחון נגד חברו למפלגה: "אין לו מקום במערכת הציבורית"

ברקע הקריאות לסרבנות במחאה על קידום הרפורמה המשפטית, נועד השר גלנט עם מפקדים במילואים. גלנט הבהיר: "אנחנו לא יכולים לקבל סרבנות וגם לא דימוי של סרבנות" | בנוסף תקף את חברו למפלגה השר שלמה קרעי ואמר כי "אין לו מקום במערכת הציבורית"

שר הביטחון נגד חברו למפלגה: "אין לו מקום במערכת הציבורית"
גלנט במפגש עם מפקדי מילואים צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

ברקע קריאות הסירוב במידה והרפורמה המשפטית תעבור: שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וקצין המילואים הראשי תת-אלוף בני בן ארי, קיימו היום (שלישי) שיח עם מפקדים ולוחמים בשירות מילואים. בפגישה, שהתקיימה בלשכת שר הביטחון בקריה, השתתפו מפקדים ולוחמים בשירות מילואים מזרועות הים, המודיעין, האוויר והיבשה.

במהלך הפגישה, התבטאו כל קציני המילואים באשר להתפתחויות האחרונות סביב המחאות השונות. בסיום השיחה, שר הביטחון והרמטכ״ל התייחסו לדברים.

שר הביטחון אמר בסיומה: "היה לי חשוב לשמוע אתכם, אני נציג צה״ל בממשלה, ונציג הממשלה בצה"ל. המציאות העומדת בפנינו מורכבת, אין לנו את הפריבילגיה להגיד כי יש משימות שלא ניקח בשל אידיאולוגיה כזאת או אחרת, משמעות הדבר מרחיקת לכת".

גלנט הבהיר: "המילה סרבנות צריכה להישאר מחוץ לשיח. הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי ביותר של קיום המדינה - הביטחון, ואת זה אנחנו לא יכולים לאפשר. האיומים בסרבנות הם משחק באש, אנחנו צריכים להשאיר את צה״ל מעל לכל ויכוח - מחאה נגד הממשלה לא מתירה פעולה נגד המדינה".

ברקע ההתבטאות החריפה של השר קרעי אמר גלנט: "אני מתכוון להגן על כל אנשי המילואים, גם על מי שחושב הפוך ממני. למי שמשתלח בחיילי צה״ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית. אני מוקיר, מעריך ומגבה את חיילי המילואים. ללא קשר לעמדתם הפוליטית".

כזכור, אמש תקף השר קרעי בחריפות את המאיימים שלא להתגייס למילואים: "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה", ציטט ממגילת אסתר. "יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן כנגד ההגמוניה והשליטים בעיני עצמם. לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו", אמר. את הציוץ חתם בעקיצה: "עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל. נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות".

יואב גלנט סרבנות צה"ל שלמה קרעי הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד