כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המתיחות נמשכת

תקרית חריגה בגבול הצפון; מחסנית נגנבה

דובר צה"ל עדכן הערב כי לבנוני שהתקרב לכוח צה"ל במרחב הגבול, לקח מחסנית מנשקו של חייל צה"ל. לפני יומיים דווח על עימות בגבול בין כוח צה"ל לבין חיילי צבא לבנון

תקרית חריגה בגבול הצפון; מחסנית נגנבה
כוחות צה"ל בגבול לבנון צילום: דיוויד כהן, פלאש 90

דובר צה"ל מסר הערב (שלישי) כי, לבנוני שהתקרב לכוח צה"ל במרחב הגבול, לקח מחסנית מנשקו של חייל צה״ל. בצה"ל הוסיפו כי, עשרות חשודים התקהלו בצד הלבנוני של הקו הכחול במהלך פעילות הנדסית יזומה במקום.

ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה 'אל מנאר', פרסם תמונות של המחסנית שנלקחה. מהדיווחים בלבנון עולה כי מדובר באזרחי דרום לבנון ולא אנשי חיזבאללה או צבא לבנון.
המחסנית שלכאורה נגנבה לחייל צה"ל.
נזכיר כי לפני יומיים, פרץ עימות בין כוח של חיל ההנדסה של צה"ל שביצע עבודות תחזוקה שגרתיות על גדר הגבול בסמוך לכפר עיתא א-שעב, הנמצא בדרום לבנון, כקילומטר אחד צפונית לגבול עם ישראל באזור זרעית, לבין חיילים מצבא לבנון. במהלך העימות, אחד מקציני צה"ל נראה דורך את נשקו. האירוע הסתיים לאחר שחיילי האו"ם, שהוקפצו לאזור, חצצו בין הניצים.

חשוב לציין כי כחלק מהמטרה לשמור על תחזוקת גדר המערכת עם לבנון, הכוונה בקרב הדרג הפיקודי הצה"לי היא ל"הראות נוכחות" ולהפגין את ריבונות ישראל באזור. מיד לאחר תחילת העבודות הופיעו חיילים המשתייכים לצבא לבנון וניצבו אל מול חיילי צה"ל במטרה לוודא שתוואי הגבול נשמר. בנוסף, הצבא הלבנוני הציב מקלעים אל מול חיילי צה"ל וכוחות ההנדסה.

על פי טענת הלבנונים, הכוח הצה"לי עבר את 'הקו הכחול', העובר בחלקה הצפוני של מדינת ישראל, מראש הנקרה במערב ועד הר דב במזרח, ומפריד בינה ובין לבנון.

 

גבול לבנון צה"ל ערוץ טלוויזיה אל מנאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד