כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קרב אכזרי

כמו ברווזים במטווח: הרוסים נטבחים ולא נסוגים

כוחות אוקראינים מתארים קרב אכזרי ועקוב מדם בבחמוט. הכוחות האוקראינים הנאבקים מרחוב לרחוב כדי להחזיק בעיר, מוקפים משלושה צדדים, אך הם סירבו לסגת

כמו ברווזים במטווח: הרוסים נטבחים ולא נסוגים
טנקים רוסיים הרוסים צילום: באדיבות המצלם

שר ההגנה של רוסיה נתן אתמול אינדיקציה כלשהי מדוע ארצו מוכנה לשלוח כל כך הרבה חיילים לקרב העקוב מדם כדי לכבוש את עיר התעשייה הקטנה בחמוט במזרח אוקראינה. סרגיי שויגו אמר כי כיבוש העיירה יאפשר לכוחות רוסים לדחוף עוד יותר את עצמם לתוך אוקראינה, תוך כיבוש קרקע נוספת באזור דונבאס שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין נראה נואש לתפוס בשלמותה.

הכוחות האוקראינים הנאבקים מרחוב לרחוב כדי להחזיק בעיר, מוקפים משלושה צדדים, אך הם סירבו לסגת. חלק מהחיילים שהחזיקו בקו החזית הזה אמרו לרשת CBS שהם לא יכולים להבין מדוע רוסיה מוכנה להקריב חיים רבים כל כך, אבל זה לא החליש את נחישותם. שר ההגנה שויגו אמר ביום שלישי שכיבוש בחמוט חיוני ל"מתקפה הנוספת" של רוסיה בדונבאס. דבריו עשויים לחזק את המחויבות של אוקראינה למנוע זאת.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר אתמול כי מפקדיו הודיעו לו שהם לא מוכנים לוותר, והוא ומנהיגים בכירים נוספים "תמכו פה אחד בעמדה זו" אמר. "אמרתי למפקד העליון למצוא את הכוחות המתאימים שיעזרו לבחורים שלנו בבחמוט", הוסיף זלנסקי. "והחבר'ה האלה יקבלו כל עזרה שהם יכולים וצריכים לקבל".

כמה אנליסטים צבאיים תיארו את באחמוט כקרב סמלי ברובו על עיר בעלת ערך אסטרטגי מועט, אמר בכיר אוקראיני לרשת CBS. את הטופוגרפיה הגבוהה שלה, נקודת התצפית שמגיעה לנקודות טובות יותר מערבה, ומיקומה על רשת הכבישים, יכולים להסביר מדוע רוסיה נלחמה כל כך קשה כדי לכבוש אותה. אבל הוא לא יכול היה להסביר את הטקטיקה כמו של מלחמת העולם הראשונה של לזרוק עוד ועוד חיילים לקו החזית למות כמו ברווזים במטווח.

"הרוסים אמרו שהם מקיפים את בחמוט כבר חצי שנה", אמר חייל אחד לערוץ. "אבל אנחנו כאן, בקצה של בחמוט, בחמוט תשרוד. כרגע יש לנו שם חיילי עילית שמרחיקים אותם, אני חושב שהם (הרוסים) פשוט זורקים עוד כוחות כדי להראות שהם השיגו מטרה ב'מבצע המיוחד' הזה".

"אבל הם נופלים במספרים כל כך גבוהים, שאני לא מבין למה. אני לא יכול להסביר למה המפקדים שלהם פוקדים עליהם ליטול כל כך הרבה חיים עם כל כך מעט הצלחה", אמר.

"אם הרוסים ייקחו את בחמוט אז אוקראינה תהיה בנקודת שבירה רצינית", אמר. "יהיה קשה להוציא אותם משם, ויהיו להם כבישים רבים בשליטה, כך שלא ניתן יהיה להביא אספקה ​​לאנשינו".

אבל הוא הסיף: "אנחנו אוקראינים, ואנחנו צריכים להחזיר את האדמה שלנו, ואנחנו אפילו לא מדברים על זה", אמר. "בחמוט תחזיק, יש לחימה אינטנסיבית, אנחנו שם ואני אגיד שזה מפחיד, אבל צריך לעשות את זה".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד