כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מודיעין חדש

קבוצה פרו-אוקראינית חיבלה בצינורות הרוסיים

גורמים רשמיים בארה"ב אומרים כי מדיווח מודיעיני חדש לגבי מי שהיה אחראי למתקפה על צינורות נורד סטרים שהובילו גז טבעי מרוסיה לאירופה עולה, כי קבוצה פרו-אוקראינית חיבלה בצינורות הרוסיים ולא ארה"ב כפי שפורסם תחילה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Iran international

מידע מודיעיני חדש שנבדק על ידי פקידים אמריקאים מצביע על כך שקבוצה פרו-אוקראינית ביצעה את המתקפה על צינורות נורד סטרים בשנה שעברה, דיווח שלמעשה מטיל את האחריות לפעולת החבלה על האוקראינים, לאחר שחוקרים משני צדי האוקיינוס ​​האטלנטי טענו במשך חודשים כי ארה"ב אחראית לכך.

פקידים אמריקאים אמרו ל'ניו יורק טיימס' כי אין להם ראיות שהנשיא וולודימיר זלנסקי מאוקראינה או סגניו הבכירים היו מעורבים במבצע, או שהמבצעים פעלו בהנחיית פקידי ממשל אוקראינים כלשהם.

המתקפה הנועזת על צינורות הגז הטבעי, המקשרים את רוסיה למערב אירופה, עוררה ספקולציות ציבוריות לגבי מי האשם, ממוסקבה לקייב ולונדון לוושינגטון, והיא נותרה אחת התעלומות הבלתי פתורות ביותר של רוסיה מאז פרצה המלחמה באוקראינה.

אוקראינה ובעלות בריתה נתפסו על ידי כמה גורמים רשמיים כבעלי המניע הפוטנציאלי ההגיוני ביותר לתקוף את הצינורות. הם התנגדו לפרויקט במשך שנים, וכינו אותו איום ביטחוני לאומי מכיוון שהוא מאפשר לרוסיה למכור גז ביתר קלות לאירופה. גורמי המודיעין האוקראיני והמודיעין הצבאי אומרים שלא היה להם תפקיד בתקיפה ואינם יודעים מי ביצע אותה.

גורמים רשמיים שבדקו את המודיעין אמרו שהם מאמינים שהחבלנים היו ככל הנראה אזרחים אוקראינים או רוסים, או שילוב כלשהו של השניים. גורמים אמריקנים אמרו כי לא היו מעורבים אזרחים אמריקאים או בריטים. חומרי הנפץ הוטמנו ככל הנראה בעזרת צוללנים מנוסים שלא נראה שהם עובדים עבור צבא או שירותי מודיעין, אמרו גורמים אמריקאים שבדקו את המודיעין החדש. אבל יתכן שהמבצעים קיבלו הכשרה ממשלתית מיוחדת בעבר.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב פיצוץ צינורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד