כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מנהיג בצרות

מפלגות האופוזיציה בטורקיה בחרו מועמד לנשיאות מול ארדואן

מנהיג האופוזיציה של טורקיה נכנס למירוץ נגד הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בבחירות שיתקיימו ב-14 למאי. כמאל קילצ'דראולו יתמודד נגד ארדואן שנמצא בצרות ומתמודד עם ביקורת על טיפול לקוי ברעידות אדמה שהביאו ל-50.000 הרוגים

מפלגות האופוזיציה בטורקיה בחרו מועמד לנשיאות מול ארדואן
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

שש מפלגות האופוזיציה בטורקיה בחרו בכמאל קילצ'דראולו כמועמד בבחירות לנשיאות מול ארדואן, שייערכו ב-14 במאי. ארדואן עומד בפני סערה ציבורית בשל טיפולו הלקוי ברעידות האדמה הקטסטרופליות של החודש שעברשהסיימו עם 50.000 הרוגים.

מר קילצ'דראולו, בן 74, הוא המנהיג הוותיק של מפלגת האופוזיציה הגדולה במדינה, מפלגת העם הרפובליקנית (CHP), הגוש החילוני שהוקם לפני יותר ממאה שנה על ידי מוסטפא כמאל אטאטורק, מייסד הרפובליקה הטורקית המודרנית.

הוא נתפס גם כאחד המתמודדים הפוטנציאליים החלשים יותר נגד ארדואן בגלל היעדר כריזמה אישית. "המצע שלנו הוא שולחן השלום והאחווה", בנאום מול קהל גדול של תומכים באנקרה, בהתייחס לברית שש המפלגות שהוא מוביל.

תחת הנהגתו של ארדואן, הרשויות הטורקיות כלאו את יריביו הפוליטיים ואת מנהיגי החברה האזרחית, החלישו את מוסדות המדינה והחליפו את השיטה הפרלמנטרית של המדינה במערכת של נשיאות חזקה במשאל עם ב-2017.

אם הנשיא הטורקי יזכה בבחירה מחדש, הוא עשוי לבסס את השלטון כפי שהוא מתנהל עד עכשיו, אם הוא יפסיד, זה יפתח הזדמנות לחידוש הדמוקרטיה במדינה, כך טוענים אנליסטים פוליטיים. הוא התחייב לשחרר אסירים פוליטיים, להחזיר את טורקיה למערכת פרלמנטרית של דמוקרטיה ולהחזיר עצמאות למוסדות כמו הבנק המרכזי.

הבחירות בטורקיה מגיעות לאחר רעידות האדמה ב-6 בפברואר שהותירו שובל של הרס של 350 קילומטרים ברחבי דרום טורקיה וצפון סוריה. מתנגדיו של ארדואן ותושבי האזור הדרומי שנהרס ברעידות האדמה תקפו את הממשלה על תגובה איטית ולא מאורגנת בימים הראשונים שלאחר האסון. ארדואן הודה שנעשו טעויות בתגובה הראשונית לרעידות האדמה, אך אמר שרוב הבניינים שקרסו נבנו לפני עלייתו לשלטון.

טורקיה רעידת אדמה בטורקיה רעידות אדמה רג'פ טייפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד