י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מנסה למזער נזקים

נתניהו נגד שרי מפלגתו: "תופעה מסוכנת"

מאז הוקמה ממשלתו השישית לפני כחודשיים ימים עסוק נתניהו לא אחת בכיבוי סערות שמציתים שרי ממשלתו. בשעות האחרונות נאלץ נתניהו להסתייג משני שרים ממפלגתו שתקפו את סרבני המילואים

נתניהו נגד שרי מפלגתו: "תופעה מסוכנת"
במליאת הכנסת צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס בשיחה עם שרים בליכוד לדבריהם של שר התקשורת שלמה קרעי ושרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן ממפלגתו ואמר: "הסרבנות היא תופעה מסוכנת וצריך להתנגד לה בכל תוקף. אבל גם כשעושים זאת, וגם בלהט הרוחות, צריך לעשות זאת בגבולות השיח הענייני. המשימה של כולנו היא לנסות להרגיע את הרוחות ולא להלהיט אותן, וזה חל על כולם בלי יוצא מן הכלל".

כזכור, השר שלמה קרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו בליל פורים: "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה" - יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן כנגד ההגמוניה והשליטים בעיני עצמם. לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו".

לקינוח הוסיף השר ותקף: "עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל. נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות". כך קרעי.

בציוץ נוסף בטוויטר כתב השר: "הסרבנות היא עצובה, מסריחה ואומללה. וקורעת את הלב. הסרבנות וגרורותיה. לא האמירות נגדה. "הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב רָע שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר".

השרה דיסטל אטבריאן גינתה גם היא את המילואימניקים, בתחילת השבוע וכתבה: "טייסים על תנאי הם לא פטריוטים. לא מלח הארץ. לא ציונים. לא מטובי בחורנו. לא אנשים נפלאים. לא עמישראל. טייסים שמתנים את בטחון האזרחים בתוצאות הבחירות הם נפולת של נמושות. לא מעניין אותי מה הם עשו למען המדינה, גם סייעות של גננות עושות לא מעט למען המדינה. בזה להם אחד אחד". למרות הביקורת שספגה שבה וכתבה למחרת "לא חוזרת בי".

לפני נתניהו גינו, שר הביטחון יואב גלנט ושר הכלכלה ניר ברקת את הדברים. "הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי ביותר של קיום המדינה - הביטחון, לא אאפשר זאת. אדאג שקולכם ישמע היכן שצריך". אמר גלנט במענה לביקורות על דברי קרעי ודיסטל אטבריאן והוסיף: "למי שמשתלח בחיילי צה"ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית".

השר ניר ברקת אמר אמש: "משרתי המילואים הם מלח הארץ, טובי הבנים והבנות של הארץ שלנו והאנשים שבזכותכם מתאפשר קיומו של העם היהודי במדינת ישראל. אני מצדיע להם. אין מקום לשום אמירה נגד משרתי המילואים שמסכנים את חייהם למען ביטחון ישראל תוך הקרבה עצומה. לצד זאת, אין מקום לשום סרבנות. גם בלהט המחלוקת הפוליטית עלינו לזכור שאין לנו עוד צה"ל".

בנימין נתניהו שלמה קרעי גלית דיסטל אטבריאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד