כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לא מוצדקת

השר מכריז מלחמה בעליית המחירים לקראת פסח

האם עליית המחירים של מוצרי קוקה קולה שתוכננו לקראת פסח ייבלמו? שר הכלכלה מבטיח מאבק וטוען כי מדובר בהחלטה לא מוצדקת

השר מכריז מלחמה בעליית המחירים לקראת פסח
משאית של חברת קוקה קולה צילום: pixabay

שר הכלכלה ניר ברקת הודיע כי לא יקבל עליית מחירים לא מוצדקת לקראת פסח וילחם בעליית המחירים של החברה המרכזית למשקאות, בעיקר לאור ירידת תשומות המזון ומחירי השינוע הימי. השר הוסיף ואמר: "החברה המרכזית למשקאות החליטה להעלות מחירים ערב החג ללא הצדקה, מתוך חשיבה שהציבור הישראלי הוא פרה חולבת. מי שהכריז מלחמה על הציבור הישראלי ילמד שאנו נכריז מלחמה עליו".

מחירי מוצרי 'קוקה קולה' בישראל גבוהים בעשרות אחוזים לעומת מוצרים זהים באירופה למרות זאת הודיעה החברה בתחילת השבוע על ייקור מוצריה עוד החודש ב-7%. בדיון מיוחד בלשכת השר הוא הנחה את אנשיו לקדם ייבוא מסיבי של מוצרי קוקה קולה מאירופה, ללא צורך בתווית ישראלית כפי שמחייבת התקינה היום.

השר ניר ברקת | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

תלונות על התנהלות בעייתית של החברה המרכזית למשקאות בנוגע לפגיעה בייבוא מקביל ובתחום המשקאות הקלים והאלכוהוליים הועברו למשרד הכלכלה מהרשות לתחרות. בקרוב יעבור בכנסת חוק שיטיל קנסות של עד 100 מיליון שקלים על מי שיגע ביבוא מקביל, ואם יתגלה שהדבר קרה, במשרד הכלכלה יפעלו כדי להטיל את מלוא הקנס על המפירים.

מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים נמסר: "נתוני משרד הכלכלה אינם נכונים. מנתוני נילסן וסטורנקסט, ניתן לראות בברור כי מחירי קוקה-קולה בישראל הינם מהנמוכים מבין המדינות המובילות בעולם, כולל מהמחיר הממוצע באירופה. י על מחיר זה מוסיפה המדינה מיסים ופיקדון, שהינם מהגבוהים באירופה".

ניר ברקת העלאת מחירים עליית מחירים קוקה קולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד