ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
בתיאום עם ישראל

דיווח: ארבעה נהרגו בתקיפה אמריקאית בסוריה

לפי ארגון לזכויות אדם סורי, ארבעה בני אדם נהרגו מתקיפת מל"ט אמריקאי במזרח סוריה, באזור בו נמצאים פלגים הנתמכים על ידי איראן. בסעודיה דווח כי התקיפה התבצעה באמצעות כלי טייס בלתי מאויש אמריקני, בתיאום עם ישראל

דיווח: ארבעה נהרגו בתקיפה אמריקאית בסוריה
המשאית שהותקפה צילום: SANA

תקיפת מל"ט הרגה היום (רביעי) ארבעה בני אדם מזרחית לעיר דיר א-זור, שבמזרח סוריה, באזור שנשלט על ידי פלגים הנתמכים על ידי איראן. "ארבעה בני אדם נהרגו ושמונה נפצעו בתקיפת מל"ט ליד מפעל נשק השייך לקבוצות הנתמכות על ידי איראן וליד משאית עמוסה בנשק", נמסר ממרכז המעקב הסורי לזכויות אדם לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. בערוץ אל ערביה דווח כי התקיפה התבצעה באמצעות כלי טייס בלתי מאויש אמריקני בתיאום עם ישראל.

התקיפה התרחשה בחלק בעיר בו נמצא אזור המגורים של מפקדים איראנים וקצינים בכירים של חיזבאללה, וכן בית חולים איראני לטיפול בחולי כולרה, כך נמסר מטעם הארגון הסורי.

פלגים פרו-אירניים שעובדים עם ממשלת סוריה, כולל חיזבאללה, פרוסים בכבדות מדרום וממערב לנהר הפרת שחוצה את מחוז דיר אזור. ישראל ביצעה התקפות חוזרות ונשנות נגד כוחות הממשלה ובעלות בריתם הנתמכות על ידי איראן. גם קואליציה בראשות ארה"ב ביצעה תקיפות.

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו, כי מוקש קרקע שהטמינו מחבלים התפוצץ באותה שכונה וגרם לנפגעים. בדיווח נאמר: "מספר אזרחים נהרגו ונפצעו כאשר מוקש קרקע שהטמינו מחבלים התפוצץ בשכונת אלחמידיה בדיר אזור", כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית SANA הסורית. תיעודים שפרסמה SANA הראו את תוצאות הפיצוץ לבניין ולמשאית.

מקורות מערביים אומרים לערוץ אל ערביה אלחדת הסעודי, שהתקיפה הבוקר בדיר א-זור התבצעה בכלי טייס בלתי מאויש אמריקני בתאום עם ישראל.

אתמול הושבת שדה התעופה הבינלאומי של חלב לאחר שבתקיפה המיוחסת לישראל נגרם נזק נרחב למקום. מומחים צבאיים מסרו לכלי תקשורת ערביים כי הפיצוצים היו גדולים והם משקפים את גודל משלוח הנשק האיראני שהותקף.

 

סוריה מל"טים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד