כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אנטישמיות במסווה עיתונות

פוקס ניוז: החסידים מתלוננים - ה'ניו יורק טיימס' רודף אותנו

רשת פוקס ניוז יוצאת להגנת החסידים ומדווחת כי עיתון ה'ניו יורק טיימס' נמצא ב"משימה נגד היהדות האורתודוקסית". המפקח של מחוז בית הספר בקריה יואל אמר שכתב העיתון הגיע עם דעות קדומות

פוקס ניוז: החסידים מתלוננים - ה'ניו יורק טיימס' רודף אותנו
חרדים בניו יורק צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

במהלך החודשים האחרונים פרסם ה'ניו יורק טיימס' סדרת כתבות "תחקיר" המתמקדות במוסדות חינוך חסידיים בניו יורק. הכתבות זכו ללעג ולתגובות קשות על ידי המבקרים, כולל 'הליגה נגד השמצה', שם טוענים כי הדיווחים מלבים אנטישמיות כאשר במקביל לפרסומים, נרשמת עלייה בתקיפות אנטישמיות נגד חרדים.

העיתון פרסם דיווח ב-20 בפברואר, המתמקד בקרית יואל החסידית, הנמצאת כ-80 קילומטרים צפונית למנהטן. הקהילה מורכבת כמעט כולה מחסידים ובית הספר הוקם במיוחד עבור ילדים עם מוגבלויות.

העיתון פרסם כתבה תחת הכותרת "איך כסף ציבורי הולך לבתי ספר פרטיים של מחוז חסידי", והאשים כי בתי הספר במימון משלם המיסים מנצל את התקציב בצורה לא חוקית. מנהלי המקום החסידיים הכחישו את הדברים וטענו לרדיפה, בנוסף הם טענו כי כתב העיתון לא התעניין בעובדות ולא פרסם את תגובתם, אלא הכפיש והפך אותם לנוכלים.

"קיבלתי את ההרגשה שהוא נשלח למשימה, והמשימה הזו לא הייתה להציג תמונה הוגנת של הקהילה או של בית הספר", אמר יואל פטלין לרשת 'פוקס ניוז' על כתב העיתון, "ביליתי ממש שעות על גבי שעות עם הכתב בהסבר דברים, דיון בנושאים, סקירת חומר, הסבר איך דברים עובדים. והוא באמת הגיע לשולחן עם דעות קדומות, כי הוא עיתונאי חוקר עם ממש אפס ניסיון בנושאי חינוך ולגבי מענק פדרלי, הוא בא עם משימה, והמשימה הזו הייתה למצוא כל לכלוך כלכלי שהוא יכול במחוז בית הספר".

"ואני לא מאמין שהוא חשף משהו מזעזע. זאת אומרת, כל הפעולות שלנו הן מעל השולחן, כל מה שאנחנו עושים נבדק על ידי המדינה. יש לנו רואי חשבון שבודקים כל הזמן את התוכנית שלנו ובוחנים את העניינים הכספיים שלנו". הוסיף פטלין.

עוד אמר: "יש 700 בתי ספר במדינת ניו יורק. ומעולם לא ראיתי את ה'ניו יורק טיימס' מבקש לבדוק אותם, אצלינו היה רק דברים שליליים".

"זו לא עיתונות, אבל זה טוב לעסקים", אמר פטלין. "הם מסירים את התשלום למאמר שפרסמו כדי לקבל יותר כניסות. חלק מהמאמרים מתורגמים ליידיש כדי לנסות לגרום ליותר אנשים לקרוא אותם מתוך הקהילה. זו תעמולה, זה הרבה מעבר לעיתונות מאוזנת". הוא ציין כי העיתון "חפר" בנושא של הפרדה בין בנים לבנות. ואמר "אם הם היו מוסלמים שלומדים בהפרדה לא היו כותבים על זה".

דובר של ה'ניו יורק טיימס' אמר ל'פוקס ניוז' בתגובה: "אנו בטוחים בדיוק של הדיווח שלנו, שהיה מקיף וממצה, ועומדים מאחורי פרסומו ללא סייג. הכתבים שלנו אוספים חדשות ברגישות ובזהירות, והביקורת המופנית כאן אינה מדויקת".

ניו יורק טיימס קרית יואל פוקס ניוז חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד