כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לראשונה בישראל

השרה הבריטית: "העתיד שלנו טמון בבניית קשרים עם ישראל"

מזכירת המדינה הבריטית לעסקים ומסחר והשרה לענייני נשים ושוויון הגיעה לביקור רשמי ראשון בישראל. ״העתיד של בריטניה טמון בבניית קשרים חזקים יותר עם כלכלות חדשניות ומונעות טכנולוגיה כמו ישראל. בשנה שעברה הסחר בין שתי המדינות היה בשווי 7 מיליארד ליש"ט"

השרה הבריטית: "העתיד שלנו טמון בבניית קשרים עם ישראל"
נתניהו וסמוטריץ' במסיבת עיתונאים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

היום (רביעי) סיכמה קמי בדנוק, מזכירת המדינה הבריטית לעסקים ומסחר, נשיאת המועצה למסחר והשרה לענייני נשים ושוויון, את ביקורה בישראל לאחר שלושה ימים מלאים. זהו הביקור הרשמי הראשון של קמי בדנוק בישראל וביקורה הבינלאומי הראשון כמזכירת המדינה החדשה לעסקים ומסחר.

השרה השתתפה בקבלת פנים עסקית רשמית במעון השגריר הבריטי, שם נפגשה עם מעל ל-60 עסקים מובילים בבריטניה ובישראל, בכירות ובכירי ממשל, יבואנים ונציגי ונציגות שוק הסחר בישראל. זאת, כחלק מהמאמצים לקידום המשא ומתן לקראת הסכם הסחר החופשי בין בריטניה לישראל.

ביום שני, נפגשה השרה עם שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת והשניים דנו במשא ומתן המתמשך על הסכם הסחר החופשי, היחסים הבילטרליים בין שתי המדינות, וכיצד שני השווקים יכולים להפיק תועלת מההזדמנויות הקיימות בתחומים כמו טכנולוגיה, שירותים פיננסים ופתרונות חדשניים בשוק.

קמי בדנוק, מזכירת המדינה הבריטית לעסקים ומסחר והשרה לענייני נשים ושוויון, אמרה: "העתיד של בריטניה טמון בבניית קשרים חזקים יותר עם כלכלות חדשניות ומונעות טכנולוגיה כמו ישראל. בשנה שעברה הסחר בין שתי המדינות היה בשווי 7 מיליארד ליש"ט"

"הסכם הסחר החופשי הנוכחי שלנו מבוסס על משא ומתן מתחילת שנות ה-90, לפני שהסמארטפונים, הבינה המלאכותית והאינטרנט שינו את פני הכלכלה שלנו - הגיע הזמן להביא את ההסכם הזה למאה ה-21".

"היזמים והעסקים שפגשתי בישראל נמצאים בחזית ההיי-טק, מגזרי הצמיחה של העתיד, ולכן אני כאן כדי לקדם הסכם סחר חופשי שמבוסס על שירותים פיננסים משודרגים, חיזוק שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחום הייצוא והייבוא ומיתוג בריטניה כיעד אטרקטיבי להשקעה".

אתמול (שלישי), ביקרה השרה בחברת Trigo סטארט-אפ ישראלי לבינה מלאכותית וראייה ממוחשבת המעצב מחדש את חווית הקנייה בסופרמרקטים ובמכולות. לאחרונה, פתחה החברה חנות חדשה במרכז לונדון כחלק מהשותפות שלהם עם ענקית הקמועונאות Tesco וסניפים נוספים צפויים להיפתח בהמשך. לאחר מכן, המשיכה לביקור בחברת הענק טבע, היצרנית הגדולה ביותר של תרופות גנריות בבריטניה וחלק משמעותי מהיצוא של ישראל לבריטניה.

בביקורה בישראל, ביקרה השרה גם במוזיאון יד ושם לזיכרון השואה, שם השתתפה בטקס הנחת זר בהיכל הזיכרון לזכר ששת מיליון היהודים שנרצחו בזוועות השואה.

בריטניה יד ושם ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד