כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"ילדיי לא יסלחו לי"

ביקור נתניהו ברומא: המתרגמת סירבה להתייצב

במסגרת ביקורו ברומא, נתניהו צפוי לשאת נאום בבית הכנסת הספרדי של הקהילה היהודית בעיר. המתרגמת שנקראה לתרגם את נאומו - סירבה. "ילדיי לא יסלחו לי", כתבה

ביקור נתניהו ברומא: המתרגמת סירבה להתייצב
בנימין נתניהו בנתב"ג צילום: Haim Zach / GPO

המתרגמת אולגה דליה פדואה נקראה לתרגם בזמן אמת את נאומו של נתניהו בבית הכנסת ברומא בסוף השבוע - וסירבה. במכתב התשובה שלה, כתבה: "לא זו בלבד שאינני שותפה לדעותיו הפוליטיות של נתניהו, אלא שהנהגתו מסוכנת ביותר בעיני בכל הנוגע לדמוקרטיה בישראל. יתרה מזו: אם אסכים לשתף פעולה בתרגום דבריו, ילדיי לא יסלחו לי". את המכתב פרסמה היום (רביעי) בעמוד הפייסבוק שלה.

היא הוסיפה: "ניסיתי לשכנע אותם שמדובר בעניין של עבודה בלבד, ושאם אסרב, המחווה שלי לא תשנה כמעט כלום – אבל הם לא היו מוכנים לקבל שום הסבר. הם הדהימו אותי: בדרך כלל נדמה שיש להם תקוות מועטות מעתיד המין האנושי בתקופה בעייתית וסוערת כמו זו, והם תמיד מעודדים אותי לקבל על עצמי עבודות חדשות; אבל במקרה זה הם היו נחושים: לא משתפים פעולה עם מי שמקדם עקרונות פשיסטיים ומדכאי חופש, פשוט לא עושים את זה. החלטתי להקשיב להם".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא מחר ב-13:00 לרומא ולנחות ב-15:45 (שעון איטליה). נתניהו יבקר לאחר הנחיתה במוזיאון יהדות רומא וייפגש עם הקהילה היהודית בבית הכנסת הספרדי שבעיר - שם הוא צפוי לשאת נאום.

ביום שישי תתקיים במסגרת ארוחת צוהריים, פגישת עבודה עם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני. נתניהו יישאר בשבת ברומא וישוב לארץ בצאת השבת.

רומא בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד