כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יש לפתוח בחקירה"

הסנאטור הרפובליקני טוען: כך מנסה ממשל ביידן להפיל את נתניהו

סנאטור רפובליקני שידוע בתמיכתו הבלתי מסויגת בישראל, טוען כי ממשל ביידן מממן את התנועה לאיכות השלטון, שהיא "תנועה אקטיביסטית שמעוררת תסיסה נגד ממשלת ישראל ודורשת את התפטרותו של נתניהו". כן מחה נגד ההתערבות הבוטה של המפלגה הדמוקרטית בישראל

הסנאטור הרפובליקני טוען: כך מנסה ממשל ביידן להפיל את נתניהו
נתניהו עם טום קוטון צילום: קרדיט חיים צח / לע"מ

טום קוטון, סנאטור רפובליקני שתומך תמיכה בלתי מסויגת בישראל ואשר ביקר בה לפני ימים ספורים, פירסם באתר שהוא מפעיל מאמר על יחסי הדמוקרטים עם נתניהו, ותחת הכותרת "התקפות הדמוקרטים נגד נתניהו" ביקר את המדיניות של המפלגה הדמוקרטית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במאמר כתב: "הדמוקרטים לא עוצרים רק במילים. הם עובדים עכשיו כדי לערער את ביבי וממשלתו. אתמול דווח כי מחלקת המדינה מזרימה את כספי המס שלכם למתנגדים המקומיים של נתניהו. מאז 2020, המדינה שלחה יותר מ-38,000 דולר למשהו המכונה "התנועה לאיכות השלטון" עבור מה שנקרא "חינוך לדמוקרטיה".

"אז מהי התנועה לאיכות השלטון ועד כמה טוב "החינוך לדמוקרטיה" הזה? "התנועה" הזו היא קבוצה אקטיביסטית שמעוררת תסיסה נגד ממשלת ישראל ודורשת את התפטרותו של נתניהו. בימים האחרונים מחו מפגיני שמאל הקשורים לקבוצה זו על הרפורמות המשפטיות המוצעות של הממשלה. בשבוע שעבר, מאות מפגינים הטרידו את רעייתו של נתניהו, ואילצו את המשטרה להתערב וללוות אותה למקום מבטחים", הסביר טוקון.

טוקון תקף אף את בלינקן שיצא נגד הרפורמות, וכתב: "בלינקן, הרוחק מלהישאר נייטרלי בענייני הפנים של ישראל, הרצה בפניו של נתניהו על הרפורמות המשפטיות, תוך שהוא מצדד בשתיקה במפגינים".

עוד כתב: "מחלקת המדינה אפילו לא מכחישה שהיא מזרימה כסף לפעילויות השמאל האלה, אגב. וזה מטריד, כי זו הפרה ברורה של מדיניות מחלקת המדינה הרגילה נגד מימון ארגוני פרטיזנים זרים. לא רק שהארגון הזה במימון ארה"ב מערער ממשלה זרה, הוא מערער את ממשלתו של אחד מבעלי בריתנו הקרובים ביותר. השר בלינקן צריך להתנצל מיידית בפני ראש ממשלת ישראל, לדרוש את כספכם בחזרה ולפתוח בחקירה כיצד זה קרה. אבל שוב, אני חושד שאנחנו כבר יודעים איך זה קרה. אחרי הכל, המפלגה הדמוקרטית מתערבת בדמוקרטיה הישראלית כדי לערער את בנימין נתניהו כבר יותר מרבע".

בנימין נתניהו ארה"ב התנועה לאיכות השלטון ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד