כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"הייתה פתיחות"

שביעות רצון מהשיחות האסטרטגיות שנערכו בארה"ב

משלחת ישראלית בכירה קיימה השבוע דיונים בארה"ב בנוגע לסוגיית הגרעין האיראני. בכיר ישראלי: "הפגישות הצביעו על התקרבות משמעותית בעמדות של שני הצדדים בסוגייה". כל הפרטים

שביעות רצון מהשיחות האסטרטגיות שנערכו בארה"ב
השר רון דרמר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משלחת ישראל בכירה ביקרה השבוע בארצות הברית וקיימה דיונים בנוגע לסוגיית הגרעין האיראני. על פי בכירים ישראליים שמעורים בתכנים, הפגישות הצביעו על התקרבות משמעותית בעמדות של שני הצדדים בסוגייה. כך דווח ב'וואלה'.

השיחות שנערכו השבוע במסגרת הפורום האסטרטגי הישראלי-אמריקני בנושא איראן, היו הראשונות מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל. השיחות התקיימו על רקע החשש הגובר בירושלים ובוושינגטון מההתקדמות חסרת התקדים של תכנית הגרעין האיראנית.

כזכור, פקחי האו"ם חשפו בשבוע שעבר כי איראן העשירה אורניום במתקן התת קרקעי בפורדו לרמה של 84%. ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים ישראלים התבטאו בעקבות כך בדבר הצורך להכין אופציה צבאית גרעינית אמינה למקרה שאיראן תחליט לפרוץ לפצצה.

בראש המשלחת הישראלית עמדו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי והיא כללה בנוסף, בכירים ממשרדי החוץ, הביטחון וקהילת המודיעין שעוסקים בנושא האיראני.

מלבד החשש הגובר מהתקרבות איראן לפצצה גרעינית, בשיחות עלו גם התרגילים הצבאיים המשותפים לצבא ארה"ב ולצה"ל. בכירים ישראלים אמרו כי התרגיל האחרון דימה תקיפה אפשרית נגד מתקני הגרעין של איראן.

בכיר ישראלי שהשתתף בשיחות אמר כי הדיונים בנושא האיראני שהתקיימו השבוע בבית הלבן היו טובים מאוד "והתנהלו ברמה גבוהה מאוד של פתיחות".

בכיר ישראלי נוסף שמעורה בתכני השיחות אמר כי השיחות הוכיחו כי העמדה הישראלית והעמדה האמריקנית בנושא האיראני קרובות הרבה יותר מאשר בעבר.

לדבריו, "הסכם גרעין לא נמצא על השולחן והאיראנים עוזרים לרוסיה במלחמה באוקראינה. אנחנו בעולם חדש ובאווירה שונה ואנחנו מסתכלים על הנושא הזה מנקודות מבט קרובות יותר".

הוא הוסיף כי השיחות בין הצדדים השבוע היו רצינות. "זה היה דיון אמיתי על איראן ולא רק פגישה במטרה לסמן וי. הייתה פתיחות רבה מהצד האמריקני", אמר הבכיר הישראלי.

בתוך כך, שר ההגנה לויד אוסטין צפוי לבוא מחר לישראל לביקור בזק. אוסטין ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם שר הביטחון גלנט. במרכז השיחות: איראן.

איראן הגרעין האיראני ארה"ב רון דרמר צחי הנגבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד