י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בשורה לזוגות: "ביתר עילית תכפיל את גודלה"

המינהל האזרחי הודיע על הכרזת כ-4,000 דונם בסמיכות לביתר כ"אדמות מדינה" • המשמעות: אופק לכ-5,000 יח"ד נוספות

ביתר. צילום: ישראל ברדוגו
ביתר. צילום: ישראל ברדוגו



אחרי שנים של לחצים ובקשות, מדידות והליכים בירוקרטיים, הכריז המינהל האזרחי על שטח ענק של 4,000 דונם הסמוכים לביתר כ"אדמות מדינה". פירושה המעשי של ההכרזה, הינה פתיחת אפשרות לתכנון והקמת שכונות חדשות נוספות בביתר עילית, המשוועת מזה שנים להרחבת השכונות הקיימות.
על פי החוק הקיים, על מנת שהמדינה תוכל לתכנון ולהקים שכונות חדשות בתחומי יו"ש, יש צורך שהאדמות הללו יוכרזו קודם לכן כאדמות מדינה, ורק לאחר מכן, בסיום כל שלב הערעורים, ניתן לגשת להכנת ת.ב.ע. שלאחריה ישווקו מכרזים לבנייה.

הכרזת אדמות המדינה מתעכבת מזה שנים, ורק בלחצים רבים, בראשם של ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, התקדמו הליכי ההכרזה, שהשבוע כאמור זכו 4,000 דונם, להיכלל במסגרתם.
יש לציין, כי לא כל השטחים הללו נמצאים בסמיכות לביתר עילית, אולם חלקם שנמצאים בסמיכות לעיר, מאפשרים רצף קרקעי לשטחים נוספים הנמצאים בבעלות יהודית, וכך יוכלו גם השטחים הנוספים הללו להיבנות.

על פי הערכות, מדובר בסדרי גודל של כ-5,000 יח"ד חדשות, שיצטרפו ליותר מ-8,000 יח"ד הקיימות כבר כיום בביתר, כאשר גבעות 3B ו-4B, שיצטרפו לגבעה C, שחלקה כבר שווק במכרזים האחרונים.

ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין, בירך על ההכרזה: "זהו יום של חג עבורנו. אחרי שנים רבות של מאבקים, לחצים ודחיפה בלתי פוסקת, זכינו לראות בהתממשות החלום. זוהי בשורה לכלל הציבור החרדי בארץ. ביתר עילית תהפוך להיות אחת הערים החרדיות הגדולות בארץ".

יש לציין, כי מדובר אמנם בהתקדמות גדולה, אולם עדיין ישנו מכשול שלב הערעורים, שרק לאחריו ניתן יהיה לצאת לתכנון השכונות בפועל.

הערכות זמן מתונות הינן, כי השיווקים הראשונים יצאו לדרך בעוד כחמש שנים. "עד אז", אומר ראש העיר רובינשטיין, "אני קורא לממשלה לשחרר מיידית לשיווק את כל מלאי הדירות הקיים בביתר. הציבור החרדי זקוק לדירות הללו, ביתר היא עיר מבוקשת, ואין למנוע מהציבור את הזכות להתגורר בה".
ביתר תושבים גודל מכרז מינהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד