כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
המחאה לשיאים

דרישה: למנוע מבן גביר להכנס לחפ"ק המשטרתי

ברקע גל המחאות שעתיד לשטוף את ארצנו במהלך היום, פנה בני גנץ באופן חריג ליעומ"שית בבקשה למנוע את כניסת השר לביטחון לאומי  לחפ"ק המשטרתי

דרישה: למנוע מבן גביר להכנס לחפ"ק המשטרתי
בן גביר/בני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90

לקראת עוד יום של מחאות סוערות וחסימות כבישים, יו״ר המחנה הממלכתי פנה הבוקר (חמישי) ליועצת המשפטית לממשלה עו״ד גלי בהרב מיארה, בבקשה להתערבותה הדחופה במניעת מעורבותו של השר בן גביר בהחלטות המבצעיות הנוגעות לניהול המחאה.

במכתבו מציין גנץ, כי: "בחודשים האחרונים אנו עדים למחאה ציבורית רחבה הנוגעת לחקיקה שמקדמת הממשלה בנושא מערכת המשפט. המחאה מתקיימת כשברקע מסע דה לגיטימציה שמנהלים חברי כנסת ושרים, ובהם גם השר לביטחון לאומי שעושה שימוש פוליטי במשטרת ישראל ובמתקניה. השר בן גביר מכנה את המפגינים אנרכיסטים ומחלק הוראות למפקדי המשטרה באופן אסור".

"אבקשך בבהילות ובדחיפות לאסור את כניסתו של השר לביטחון לאומי לחדר הפיקוד הקדמי של המשטרה במהלך המחאות היום, ולהורות לו, לעמוד בהנחיות החוק, ולהסיר ידיו ממעורבות ומתן הנחיות למפכ"ל המשטרה ולמפקדיה בכל הנוגע להפגנות", כך גנץ בפנייתו.

בן גביר הגיב: "אני האחרון שיצא נגד הפגנות. מותר להפגין, אני הפגנתי עשרות שנים, תפגינו, תצעקו, זו דמוקרטיה. אנרכיה אסור לאפשר, זו ההנחייה שלי לשוטרים, כרגע זה מיושם כאן ומקווה שזה ימשיך.

אני הנחיתי את המדיניות שלי למשטרה. איזה אמצעים, איזה כוחות, האם יעצרו או לא יעצרו, האם יחרימו רכבים, שאני מבין שזו אופציה ששוקלים במשטרה, זה לא החלטות שלי, זה החלטות של המשטרה. היא תבצע את זה ואני סומך עליהם. המדיניות שלי צריכה להיות מיושמת והמדיניות הזו היא לאפשר לשבעים אלף איש שעוברים כאן היום, לא לשבש את החיים שלהם".

 

איתמר בן גביר בני גנץ חפק הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד