י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ומי נבחר לממלא מקומם של רבני ירושלים?

עד כה מילא הרב הראשי הגר"ד לאו את תפקידיו של רבה של ירושלים, אך עתה בכדי להקל מעליו - מונה מחליף במקומו

הגאון רבי שמעון אליטוב. צילום: יוסי פורמנסקי
הגאון רבי שמעון אליטוב. צילום: יוסי פורמנסקי

העננה סביב המועד הסופי לבחירות לרבנות ירושלים בשל העתירות שהגישו הסיעות החרדיות נגד החלטת שר הדתות - להתקין תקנות שאינם עומדות בקנה אחד עם כללי המנהל התקין - נמשכת, אך מועצת הרבנות הראשית החליטה היום (ב') למלא את הוואקום שנוצר ב-13 שנים האחרונות ולמנות את הגאון רבי שמעון אליטוב, רבה של מבשרת ציון וחבר מועצת הרבנות הראשית, לממלא מקום בפועל של הרבנים הראשיים לירושלים, ולמי שיחתום החל מהיום על תעודות הכשרות בבירה.

למעלה מעשור כיהנו הרבנים הראשיים גם בתפקיד רבה של ירושלים, דבר שיצר וואקום של ממש בהתנהלות מול בתי העסק ודורשי הכשרות. מאז שנכנס הגאון רבי דוד לאו לתפקידו כרב הראשי לישראל לפני כשנה, הוא היה זה שחתם לאלפי בתי עסק על תעודות הכשרות הרגילות והמהדרין.
אולם, על פי המלצתו, אישרה מועצת הרבנות הראשית מינוי מיוחד שיקל על העומס המונח על כתפיו של הרב הראשי.

כאמור, החל מהיום, יתחיל הגאון רבי שמעון אליטוב במלאכתו וימלא את מקומם של רבני ירושלים לדורותיהם, בכל הקשור לסמכויות ההלכתיות כשהדגש ניתן על נושא הכשרות. כזכור השנה היא שנת שמיטה, מה שמציב אתגרים רבים לפתחו.

במקביל, בעוד מספר ימים יידרש הבג"ץ לעתירות שהונחו על שולחנו על ידי הסיעות החרדיות ונציגי בתי הכנסת, ויקבע האם הבחירות ייערכו במועדן או שיידחו למועד בלתי ידוע. גורמים המעורים בסוגיה אומרים כי לפי כל הערכות המשפטיות הבג"ץ לא יאשר את הבחירות שנעשות בחוסר תום לב ותוך דריסת כללי המנהל התקין.
ירושלים כשרות בגץ ממלא מקום שמעון אליטוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד