י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ראש העיר המודח זועם

הח"כ החרדי קרא להאריך הכהונה ועורר את זעמו של רון קובי

במהלך סיור של ועדת הפנים בעיר טבריה קרא ח"כ יעקב אשר לבטל את הבחירות ולהאריך את כהונתה של הוועדה הממונה. ראש האיש המודח רון קובי שיגר מכתב נזעם למ"מ שר הפנים מלכיאלי וקרא לא לבטל את הבחירות | פרסום ראשון

הח"כ החרדי קרא להאריך הכהונה ועורר את זעמו של רון קובי
רון קובי צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לפני שבוע ערכה ועדת הפנים בראשות ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) סיור מיוחד בעיר טבריה. במהלך הסיור, אשר ציין לשבח את פעילות ראש המועצה הממונה בועז יוסף, ואמר כי "העיר נמצאת כעת לאחר יישום ההבראה ובעיצומו של שלב ההמראה, חבל שבגלל הבחירות הקרבות ייקטעו הפעילויות החיוביות שנעשו בעיר". יצוין כי, הבחירות לראשויות המקומיות ייערכו באוקטובר 2023.

אשר הוסיף כי, על פי הליכי הדמוקרטיה על התושבים אכן לבחור את ראש העיר, אך במקרה של העיר טבריה חבל יהיה לקטוע כעת את תנופת העשייה בעיר. "נראה לי שהאינטרס הציבורי הוא להאריך את כהונתו של ראש המועצה הממונה בתקופה נוספת", אמר היו"ר אשר. דברים ברוח זו נאמרו גם על ידי חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד).

בעקבות הדברים, שיגר בימים האחרונים ראש העיר לשעבר של העיר טבריה, רון קובי, מכתב למ"מ שר הפנים מיכאל מלכיאלי שבסמכותו להחליט האם לקיים את הבחירות או להאריך את כהונתו של ראש המועצה הממונה והביע את התנגדותו למהלך.

נזכיר כי, בשנת 2020, החליט השר לשעבר זאב אלקין, להפסיק את כהונתו של קובי, לאחר שתקציב העירייה לא אושר במועד הקבוע בחוק וגם לא בתקופת הארכה שנתן משרד הפנים.

במקומה הוחלט למנות לעיר ועדה ממונה שבראשה עומד כיום, בועז יוסף. על פי החוק, הוועדה הממונה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים ולאחריהן אמור להחליט שר הפנים באשר למועד בחירות חדשות בעיר.

קובי קרא במכתב ששיגר למלכיאלי, להורות על, "קיום בחירות מיוחדות ברשות המקומית טבריה מיידית או לחילופין להודיע על בחירות במועד הקבוע בחוק שיתקיימו באוקטובר 2023".

קובי מוסיף: "במיוחד בימים סוערים אלו כאשר עתידה הדמוקרטי של מדינת ישראל נמצא בקדמת הוויכוח הפוליטי בשיח הישראלי, החלטתך הדמוקרטית (למרות היותך כפוף לח"כ אריה דרעי יו"ר סיעת ש"ס שהוא בעל עניין גדול בעיר טבריה ובניגוד עניינים אישי ומוסדי עם המועמד המוביל לראשות העיר) בעניין תמנע את הפגיעה המתמשכת בזכות הבסיסית והדמוקרטית שלנו כל תושבי העיר טבריה ובזכות שלנו לבחור ולהיבחר, פגיעה שתחילתה במינוי וועדה ממונה לעיר ב 13 ינואר 2020 והמשכה בהצהרות פומביות שנאמרו בימים האחרונים מפיהם של יו"ר וועדת הפנים של הכנסת חה"כ יעקב אשר וחבר הוועדה חה"כ עמית הלוי ממפלגת הליכוד בביקורם האחרון בטבריה שפורסמו לא אחר מאשר באתר הרשמי של עיריית טבריה כי הם יפעלו אקטיבית להארכת הקדנציה של הוועדה הממונה בשנתיים נוספות".

לדברי קובי, "הזכות לבחור ולהיבחר הינה זכות יסוד חוקתית מוכרת בישראל, מנשמת אפה של מדינה דמוקרטית ומשטר דמוקרטי לא ייכון בלעדיה. זכות זו קיימת הן ביחס לבחירת השלטון המרכזי והן ביחס לבחירת הנהגה מקומית".

המכתב ששלח קובי

 

רון קובי טבריה יעקב אשר מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד