ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בריאיון לתקשורת האיטלקית

נתניהו: "אהיה מוכן לפתוח במו"מ עם אבו מאזן"

בריאיון לתקשורת האיטלקית לקראת ביקורו במדינה, אמר ראש הממשלה נתניהו כי יבקש מרה"מ האיטלקית מלוני להעביר את השגרירות לירושלים | בהתייחסו למהומות שמעוררים בן גביר וסמוטריץ', ביקש נתניהו להדגיש כי "הם חברו אלינו לליכוד - לא ההפך" | עוד אמר נתניהו כי "המחאה מראה כמה הדמוקרטיה שלנו יציבה"

נתניהו: "אהיה מוכן לפתוח במו"מ עם אבו מאזן"
בנימין נתניהו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לקראת הביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו באיטליה במהלכו ייפגש עם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני, פורסם היום (חמישי) ריאיון עמו בעיתון la Repubblica האיטלקי. בריאיון עסק נתניהו במחאות המתנהלות בימים אלה בישראל, באמירות הפרובוקטיביות של השרים בן גביר וסמוטריץ', במלחמת רוסיה אוקראינה ובנושאים נוספים שעל הפרק.

תחילה נשאל נתניהו על המחאות בישראל נגד הרפורמה המשפטית. "המחאות מראות עד כמה הדמוקרטיה בישראל היא יציבה. בגלל שאנשים רוצים מאוד שמאזן הכוחות בין הרשות המבצעת, המחוקקת והשופטת יחזור. הבעיה היא במערכת המשפט, שהחזיקה בסמכויות יוצאות דופן, ובכך מפרה את האיזון. מערכת המשפט צריכה להיות עצמאית אבל לא כל יכולה ולכן דרושה רפורמה. זה מהות הדיון. הפגנות הן חלק טבעי מהעימות הזה, אבל אני מאמין שנתגבר עליהן", אמר.

עוד אמר כי "היקפה של הרפורמה תקבע בשבועות הקרובים" וכי "הדמוקרטיה אינה בסיכון ורק תחוזק על ידי הרפורמה המשפטית שנתפסת כהכרחית על ידי חלקים נרחבים בחברה הישראלית".

במענה לשאלה האם נתניהו אינו מפחד "ליפול למלכודת על ידי הימין קיצוני שאיפשר לך לנצח בבחירות", כלומר סמוטריץ' ובן גביר, השיב נתניהו כי "בן גביר וסמוטריץ' חברו לליכוד, לא להיפך. מדיניות הביטחון, מדיניות החוץ והחלטות רבות ומכריעות במדיניות הממשלה מופקדות בידי הליכוד בראשותי".

נתניהו נשאל מדוע ישראל ניטרלית במלחמה המתחוללת בין רוסיה לאוקראינה, והשיב: "ישראל היא המדינה היחידה שטייסיה טסים מעל רמת הגולן קרוב מאוד למטוסים הרוסיים בסוריה, כי אנחנו צריכים למנוע סיוע צבאי איראני לחיזבאללה. ברור שאנו מעוניינים להימנע מעימות עם רוסיה. אלפי יהודים עדיין חיים ברוסיה, ואנחנו לא רוצים שימנעו מהם הגירה לישראל. מערכת היחסים שלנו עם רוסיה מורכבת מאוד, אבל אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לעזור לאוקראינים ולסיים את הסכסוך הזה".

כשנשאל האם יסכים להיכנס למשא ומתן עם אבו מאזן במידה וזה יפנה אליו, השיב נתניהו: "כן, כמובן. זה הם שלא רוצים להיכנס איתו למו"מ".

בנימין נתניהו איטליה אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד