י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עשרות טילים מתקדמים

מתקפה רוסית: התושבים היהודים עשו את הלילה במקלטים

רוסיה פתחה הלילה והבוקר במתקפה גדולה באמצעות טילים ומל"טים ברחבי אוקראינה. לפחות 8 בני אדם נהרגו, בנוסף מספר פצועים פונו לבית החולים. אתרי תשתית אנרגיה רבים הותקפו ונגרם נזק רב. חברי הקהילה היהודית בויניצא שהו כל הלילה במקלט

מתקפה רוסית: התושבים היהודים עשו את הלילה במקלטים
בניין עולה באש לאחר התקיפות צילום: כוחות החירום האוקראינים

מתקפת טילים גדולה הלילה והבוקר (חמישי) מצד רוסיה לעבר ערי אוקראינה. המתקפה הרוסית היא הגדולה ביותר מזה חודשים. לפחות שמונה בני אדם נהרגו, ונפצעו לפחות שבעה נוספים. אתרי תשתית של אנרגיה אזרחית ניזוקו. לפי מפקד הכוחות המזוינים של אוקראינה ולרי זלוז'ניי, המתקפה הבוקר כללה 81 טילים מסוגים שונים ו-8 מל"טים איראניים מסוג שאהד.

ההתקפות אתמול נרשמו במחוזות קייב, לבוב, מיקולאייב, אודסה, ז'יטומיר, איבנו-פרנקביוסק, זפוריז'יה, ויניצה, קירובורד, דנייפרופטרובסק וחרקוב. "זה היה לילה קשה", אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי , והביע תנחומים לאלה שאיבדו את יקיריהם בהתקפות.

"הכובשים יכולים רק להטיל אימה על אזרחים. זה כל מה שהם יכולים לעשות. אבל זה לא יעזור להם. הם לא יתחמקו מאחריות לכל מה שהם עשו", אמר זלנסקי.

לפחות שלושה בני אדם נפצעו כתוצאה מפגיעת הטילים והמל"טים על קייב, אמר ראש העיר ויטלי קליצ'קו. בשל הפסקות חשמל בעקבות המתקפה הרוסית ההמונית, 40% מתושבי הבירה היו ללא חימום, אמר קליצ'קו.

גבר בן 34 נהרג וילדה בת 8 וצעיר בן 19 נפצעו במחוז דנייפרופטרובסק כתוצאה מפגיעת טילים ומל"טים של רוסיה, אמר המושל סריי ליסק. גם תשתית האנרגיה באזור ספגה נזקים רציניים ועובדים מבצעים תיקונים אמר המושל.

לדברי המושל, רוסיה פגעה במחוז חרקוב עם טילי S-300 במהלך הלילה. תשתית קריטית נפגעה, כולל בעיר חרקוב. כל עובדי החירום נמצאים במקום, אמר המושל. המושל ויטלי קים אמר כי 9 טילים שוגרו לעבר מחוז מיקולאייב והופלו לאחר מכן על ידי ההגנה האווירית. לא היו נפגעים.

תקיפות טילים במחוז אודסה גרמו נזק לתשתיות האנרגיה, אמר המושל מקסים מרצ'נקו, לדברי המושל, ההגנה האווירית הפילה 6 טילים ומל"ט אחד מעל מחוז אודסה. לא דווח על נפגעים. מתקפת מל"ט במחוז ז'יטומיר גרמה לנזק לתשתיות האנרגיה, כתב המושל ויטלי בוכנקו. לא דווח על נפגעים.

חברי הקהילה היהודית בויניצא היו כל הלילה במקלט, לאחר ששלושה טילים נפלו באזור היהודי. מספר תושבים יהודים סיפרו שראו בלילה שלושה טילים שעפו, המבשלת בביהכ"ס סיפרה שזה נפל ליד הבית שלה בכניסה לעיר. ועוד יהודי סיפר בביהכ"ס שהיה לו ליל שימורים, טיל אחד נפל ליד הבית שלו, בנס היו רק נפגעים מחרדה, אך כולם בריאים ושלמים, הרב שאול הורוביץ מחב"ד, היה עם התושבים היהודים כל הלילה וממשיך להיות לצידם גם בימים קשים אלה.

מתפללים בבית הכנסת בויניצא הבוקר לאחר התקיפה הלילית

מלחמת אוקראינה רוסיה ויניצא הרב הורוביץ מתקפת טילים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד