כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מתנכלים רק ליהודים"

אנטישמיות: חרדית נאלצה להוריד את הפאה בבידוק

אשת תקשורת מפורסמת ובעלת חברת פרסום בארה"ב, פרסמה פוסט בטוויטר בו סיפרה על אנטישמיות נגד חרדים לה נחשפה בשדה התעופה קנדי מצד האבטחה ומצד עובדי השדה. לטענתה: "אישה אחת התבקשה להסיר את הפאה"

אנטישמיות: חרדית נאלצה להוריד את הפאה בבידוק
אילוסטרציה צילום: Pixabay

ליז מאיר היא הבעלים, המייסדת והנשיאה של חברת התקשורת Mair Strategies LLC ופעילת תקשורת מקוונת המובילה בארה"ב. ליז שימשה כמנהלת תקשורת מקוונת בוועדה הרפובליקנית במהלך 2008, שם הובילה את התקשורת המקוונת, היא גם שימשה כדוברת של בכירים, וקיימה ראיונות ודיונים עם בכירי הפוליטיקאים.

אתמול (רביעי) היא כתבה פוסט בטוויטר, והתייחסה לתקרית אנטישמית לה נחשפה בשדה התעופה קנדי בניו יורק. "מכיוון שזו הפעם השלישית ברציפות שאני עדה להתנהגות אנטישמית גדולה מצד צוות שדה התעופה קנדי במיוחד, אבל לא רק, גם של המאבטחים של מנהל התעופה, אני זועמת על זה. בדרך כלל זה סתם גסות רוח גנרית, צעקות על אנשים שהם בעליל יהודים (למשל חרדים) תוך התייחסות לכל השאר בצורה נחמדה, היום היה הרבה יותר גרוע".

"כל מי שראינו שניתן היה לזהות אותו כיהודי, נאלץ להוריד הרבה יותר בגדים (בבידוק הביטחוני) מכל מי שלא נראה יהודי. נראה כי אישה אחת התבקשה להסיר את הפאה".

היא המשיכה לתאר את השערורייה: "האבטחה לא עמדה בכללים של יחס מיוחד למי שמעל גיל 75 אם הנוסעים היו נראים הודים בעליל, זה כלל לא חרדים שדרכוניהם נבדקו ולפי השם הבחינו שהם יהודים, אני לא יהודייה, אבל כולם באמריקה חושבים ש"מאיר" הוא יהודי. הפתעה, הפתעה, לאחר מבט ראשוני בדרכון שלי, הם הובילו אותי ואת הילד שלי לתור עם אנשים שהם ללא ספק יהודים, ואז העבירו את הצור הזה בחצי מהמהירות של זה שלידו".

"אנחנו, ואחרים שנראו כיהודים (רובם חרדים) נאלצו להסיר מהתיקים שלנו חפצים שלא נדרשים להסירם על פי כללי מנהל האבטחה של שדה התעופה, זה האט את התור, אחר כך צעקו על כולם שהם איטיים".

היא המשיכה לתאר: "ממש בכל פעם שאני טסה משדה התעופה הזה בזמן האחרון אני רואה איזה זבל אנטישמי, ועם שם המשפחה שלי, גם אני זוכה להיות בצד שסובל, לניו יורק יש בעיה גדולה עם האנטישמיות במגמת עלייה וצוות שדה התעופה מתעסק בזה בכבדות, זה מכעיס אותי מאוד".

היא יצאה להגנת החרדים: "לא אכפת מאי הנוחות, אכפת לי מהשנאה, מתייחסים לאנשים כפחותים בגלל שהם חובשים כובע מסוים, או פאה, או מתלבשים בצורה מסוימת, או שיש להם את שם המשפחה מאיר, או קליין, או גולדברג, הזבל הזה ממש לא מתקבל על הדעת".

לסיום כתבה: "אני מקווה ששדה התעופה יענה לי על זה בצורה מלאה, יש לי כאן טופס יצירת קשר אני רוצה התנצלות, אבל יתרה מכך, אני חושבת שהם צריכים להתנצל בפומבי בפני כל יהודי או אדם ש"נתפס" כיהודי שנסע דרך טרמינל 1 היום".

בתגובה לפוסט, רשות שדה התעופה קנדי הגיבה בטוויטר: "בשם קהילת קנדי, אנא קבלי את התנצלותנו על החוויה האחרונה שלך במהלך הנסיעה, הדברים שלך שותפו עם הנהלת נמל התעופה ואנשי האבטחה שלנו, תודה שהבאת את תשומת ליבנו לעניין זה".

ניוארק שדה התעופה קנדי ארה''ב אנטישמיות בארה"ב חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד