י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פעל בתושייה

נתקע בשלג ללא קליטה ושיגר הודעה באמצעות רחפן

גבר באורגון ארה"ב הצמיד את הטלפון הסלולרי שלו לרחפן כדי לקבל קליטה סלולרית לאחר שנתקע בכביש מושלג ביער הלאומי. הוא שלח את הפלאפון עם הרחפן לגובה וההודעה נשלחה לחבר שהזעיק עזרה

נתקע בשלג ללא קליטה ושיגר הודעה באמצעות רחפן
הרחפן והפלאפון צילום: Lane County Sheriff's Search and Rescue

נהג שנתקע בלי קליטה סלולרית באורגון - ארה"ב, ניסה להתקדם עם רכבו ביער כשרכבו נתקע בשלג, הוא לא היה מצויד לתנאי שלג, וגילה שגם אין לו קליטה סלולרית ליצור קשר עם השריף ואנשי חיפוש וההצלה של מחוז ליין כדי לקבל סיוע.

הרשויות אמרו שהאיש "קיבל מספר החלטות חכמות" שעזרו להציל את חייו. עלה אצלו רעיון לחבר את הטלפון הסלולרי שלו לרחפן שהיה איתו. לאחר מכן הוא כתב הודעת טקסט לחבר המפרט את המצב ומיקומו, לחץ על שלח ואז שיגר את הרחפן כמה מאות מטרים לשמיים וההודעה נשלחה לחבר, כך נמסר ממשרדו של השריף.

"הגובה איפשר לטלפון שלו להתחבר לקליטה סלולרית ולשלוח את ההודעה, מה שגרם לכך שהצוותים שלנו נפרסו וסייעו לו לצאת ממצבו", נמסר מרשויות החיפוש וההצלה.

בנוסף לשליחת ההודעה בדרך יצירתית, הרשויות אמרו כי האיש היה חכם להישאר בתוך רכבו, מכיוון שלנהגים תקועים יש סיכוי גבוה יותר לשרוד אם הם יישארו במכונית או ליד המכונית שלהם במקום לשוטט. כשמחלצים הגיעו לנהג, הם הבחינו וחילצו אדם נוסף שהיה תקוע בשלג במשך מספר ימים.

בעוד שלפרק הספציפי הזה היה סוף טוב, משרד השריף הזהיר אנשים שלא לנסוע ביער עם רכבים שאינם מתוחזקים לחורף, אלא עם קבוצה של "רכבים מצוידים היטב". גם אז, אמרו, חשוב לוודא שמישהו שלא בטיול מודע לתוכניות שלכם, לאן אתם מתכוונים להגיע ומתי אתם מתכננים לחזור כדי שיוכלו לפנות לרשויות בכל בעיה.

אורגון ארה''ב שלג רחפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד