כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שערורייה בבריטניה

חברה קיבלה חוזה לבדיקות קורונה למרות שניסתה לפרוץ לנתונים

חברה סינית קיבלה חוזה לבדיקות קורונה, למרות שניסתה לפרוץ לנתונים של ארגון הבריאות הבריטי. החברה עשתה ניסיונות רבים לפרוץ, ועדיין קיבלה חוזה בדיקה של 11 מיליון ליש"ט ב-2021

חברה קיבלה חוזה לבדיקות קורונה למרות שניסתה לפרוץ לנתונים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

חברת המחקר המובילה בסין קיבלה חוזה לבדיקת קורונה בבריטניה למרות ששרים ידעו שהיא ניסתה שוב ושוב לפרוץ למרכז הנתונים הגנטי של ארגון הבריאות הבריטי ה-NHS, כך אמר שר בממשלה.

קבוצת BGI עשתה ניסיונות רבים מדי שבוע לפרוץ למערך הנתונים באנגליה בשנת 2014, כך גילה ג'ורג' פרימן, שר בקבינט, בפני חברי פרלמנט. למרות הגישה האגרסיבית של החברה הסינית כלפי קניין רוחני של אחרים, חברת הבת שלה, קיבלה חוזה לבדיקות קורונה בשווי של 11 מיליון ליש"ט ב-2021.

החברה הסינית גם שיתפה נתונים עם אוניברסיטאות בבריטניה ועם קרן צדקה בריטית. החשיפה הגיעה במהלך דיון בקבינט, פרימן, שהיה בעבר שר למדעי החיים, ביקש להרגיע את חברי הפרלמנט המודאגים, ואמר כי הממשלה מודעת לסיכונים הנשקפים מ-BGI.

חברי פרלמנט בוועדות נבחרות של ההגנה, החוץ והבריאות, קוראים להחמיר את המעקב אחר חברות, בשל חשש שהחברה וחברות אחרות מהווים סיכון ביטחוני לנתונים גנטיים בבריטניה. חברי הפרלמנט מבקשים גם לבדוק האם ההשקעות של BGI עם מוסדות פיננסיים בבריטניה, כולל במגזר הפרטי, והקשרים עם אוניברסיטאות בבריטניה עלולים להוות סיכון.

קורונה סין בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד