כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
דרשו כופר

בית החולים לא נכנע: הרוסים הדליפו מאות תמונות

רשת האקרים רוסית פרסמה ברשת תמונות של חולי סרטן שגנבו מרשת בתי חולים, לאחר שמנהלי בית החולים סירבו לשלם כופר לחבורת הסחטנים

בית החולים לא נכנע: הרוסים הדליפו מאות תמונות
תחליפו את הסיסמאות למצלמה צילום: מתוך קמפיין מערך הסייבר

רשת האקרים רוסית פרסמה ברשת תמונות של חולי סרטן שגנבו מרשת בתי חולים, לאחר שמנהלי בית החולים לא נכנעו לסחיטה וסירבו לשלם כופר. קונסורציום מפנסילבניה של 13 בתי חולים ו-28 מרכזי בריאות, מסר שפעולות ההאקרים היו "מעשה פלילי בלתי מתקבל על הדעת".

התמונות נשלחו על ידי קבוצה ידועה שלפי ההערכות עומדת גם מאחורי פריצה של חברת האנרגיה הממשלתית של איטליה בספטמבר האחרון. ב-6 בפברואר חברת הבריאות (Lehigh Valley Health Network) מסרה שהם מצאו פעילות לא מורשית ברשתות המחשבים שלהם, והזעיקו את רשויות החוק.

חודש לאחר מכן, ההאקרים פרסמו הצהרה לפיה הם 'היו ברשת זמן רב', וניגשו לפרטים של חולים, שאלונים, נתונים אישיים ותמונות של חולים. מחברת הבריאות נמסר כי המידע הגנוב כולל שלוש צילומי מסך, המתוארים כצילומים 'מבחינה קלינית' של חולי סרטן המקבלים טיפול אונקולוגי בקרינה. היו גם שבעה מסמכים המכילים מידע על המטופל.

הנתונים פורסמו ברשת כאשר בית החולים סירב לשלם להאקרים. "הבלוג שלנו פועל אצל תקשורת עולמית, המקרה יפורסם ברבים, ויגרום נזק משמעותי לעסק שלך", אמרו ההאקרים.

"הזמן שלכם אוזל. אנחנו מוכנים לשחרר את מלוא כוחנו עליכם" הם איימו, לא ברור כמה כסף דרשו ההאקרים. החברה שבסיסה באלנטאון, פנסילבניה, אמרה כי פרסום נתוני המטופלים הוא "בזוי".

ארה"ב רוסיה דרישת כופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד