כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קודם המראתו לרומא

נתניהו: "מנסים להגיע לפשרות - האופוזיציה מסרבת"

נתניהו המריא לביקור מדיני ברומא. טרם עלייתו למטוס אמר: "אנחנו ממשיכים במאמצים לנסות להגיע להבנות - כל המאמצים האלה נתקלו בסירוב גורף ומוחלט של האופוזיציה". לפיד: "נתניהו לא מצליח להפסיק לשקר"

נתניהו: "מנסים להגיע לפשרות - האופוזיציה מסרבת"
נתניהו לפני שעה קלה צילום: בחדרי חרדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא היום (חמישי) לביקור מדיני ברומא. טרם ההמראה התייחס נתניהו לניסיונות ההידברות על פשרה בנוגע לרפורמה המשפטית ובדבריו תקף את האופוזיציה.

"אנחנו ממשיכים במאמצים לנסות להגיע להבנות לגבי הרפורמה המשפטית", אמר רה"מ, "לצערי, עד עכשיו כל המאמצים האלה נתקלו בסירוב גורף ומוחלט של האופוזיציה וניסיונות לדרדר את המדינה לאנרכיה".

נתניהו הוסיף: "הנושא כאן הוא בכלל לא הרפורמה המשפטית. המטרה כאן היא להפיל ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי רק לפני כמה חודשים ולהביא לבחירות שישיות".

על ההפגנות אמר נתניהו: "אנחנו נעשה הכול כיד למנוע את שיבוש חייהם של אזרחי המדינה. אנחנו לא ניתן לאף אחד לשבש את הדמוקרטיה הישראלית ולבטל את החלטת הרוב במדינת ישראל, כפי שהיא באה לידי ביטוי בבחירות האחרונות בדמוקרטיה הישראלית".

נתניהו התייחס גם לפגישתו עם שר ההגנה האמריקני ואמר: "סיימתי עכשיו פגישה חשובה ומקיפה עם מזכיר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין. אני מאוד הערכתי את הדברים שהוא אמר בשם הנשיא ביידן, וגם בשמו על המחויבות של ארה"ב לביטחונה של ישראל. השיחה התמקדה בראש ובראשונה במאמצים המשותפים שלנו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אם יש אנשים בטהרן שחושבים שאיראן יכולה להתקדם באין מפריע לנשק גרעיני, הם טועים", הבהיר ראש הממשלה.

עוד אמר: "אני מזהה שינוי ביחס לאיראן בחודשים האחרונים, הן בארה"ב והן במדינות מערב אירופה, ובמערב בכלל. אני רואה צורך וחובה לנסות להעצים את הגישה התקיפה יותר אל מול איראן, וזה כמובן יעמוד במרכז המפגש שלי עם ראש ממשלת איטליה, כפי שזה עמד במרכז המפגש שלי עם הנשיא מקרון. אני מתכוון לקיים שיחות דומות עם מנהיגים מרכזיים באירופה בזמן הקרוב".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בחריפות את נתניהו ואמר: "אפילו על מדרגות המטוס, בדרכו לסופ"ש בזבזני ומיותר על חשבון המדינה, נתניהו לא מצליח להפסיק לשקר".

לדבריו, "הממשלה לא הסכימה לשום ניסיון הידברות, והיא ממשיכה באמוק החקיקה שיהפוך אותנו למדינה משיחית, קיצונית ולא דמוקרטית. האנרכיסטים היחידים בסיפור הזה הם שרים בכירים בממשלה שמנסים להבעיר את המדינה".

בתוך כך, במהלך הביקור נתניהו יקיים פגישה רשמית אחת בלבד, אבל ישהה באיטליה במשך כל סוף השבוע. במהלך הביקור, יעלה נתניהו את הבקשה הישראלית מאיטליה להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים.

רומא בנימין נתניהו יאיר לפיד הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד