כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
במהלך טיול ביער

"לא תועד עד כה בישראל": חגיגה לאוהבי הפרחים בארץ

חגיגה לאוהבי הפרחים בארץ, סחלב בר חדש נתגלה בישראל | הסחלב – רצועית רוברטס, נמצא על ידי מתנדבת הגן הבוטני האוניברסיטאי ביער ליד מבשרת ציון | סחלב זה לא תועד עד כה מישראל וסביבתה ונחשב למציאה ראשונה וחשובה

"לא תועד עד כה בישראל": חגיגה לאוהבי הפרחים בארץ
סחלב ים-תיכוני צילום: אורי פרגמן ספיר

במהלך טיול ביער ליד מבשרת ציון, שיתפו מתנדבת הגן הבוטני בגבעת רם גבי פלג וחברתה עפרה לרון צילומי פרחים בקבוצת הווצאפ של הגן הבוטני שנקראת 'המועדון הבוטני'. 

בין הפרחים ששלחו היו גם צילומי סחלבים רבים ויפים שזוהו בקלות על ידי אנשי הקבוצה. צילום אחד טרד את עיני המומחים, סחלב גבוה (51 ס"מ) שפרחיו ורודים ושונים מפרחי שאר הסחלבים המוכרים לנו.

עלה הכותרת התחתון של הפרח (השפית) היה מוארך ונראה כמו דמות ורדרדה בעלת שתי ידיים ושתי רגליים. בבדיקה זריזה זיהו את הצמח הבוטנאים אוהד בנימיני וד"ר אורי פרגמן-ספיר המדען הראשי של הגן הבוטני כרצועית רוברט, סחלב ים-תיכוני המוכר מכל אגן הים התיכון מקפריסין ועד לספרד. 

הסחלב הנדיר שתועד בגן הבוטני/אורי פרגמן ספיר

למעשה, סחלב זה לא תועד עד כה מישראל וסביבתה ונחשב למציאה ראשונה וחשובה שלו אצלנו. זו חגיגה גדולה לאוהבי הפרחים והטבע. 

מספרת גבי פלג מתנדבת הגן הבוטני גבעת רם: "במסגרת חגיגות יום ההולדת שלי יצאתי אתמול לטייל ביער סמוך לביתי יחד עם חברתי עפרה לרון. אנחנו מאוד אוהבים לטייל ביער בימים אלו הכל פורח וצבעוני, ממש חגיגה לעיניים. לפתע צד את עינינו פרח גבוה במיוחד (51 ס"מ במדידה) לא מוכר כמובן כמתנדבת הגן הבוטני מיד העברתי למומחי הבוטני שהתלהבו מאוד, חייבת לציין שהיו גם כאלה שחשבו שאנחנו עובדים עליהם מאחר וזה לא סוג של סחלב שניתן למצוא בארץ. ואז קיבלתי את ההודעה שמדובר בסחלב נדיר ביותר במחוזותינו והשמחה היתה גדולה".

אורי פרגמן ספיר המדען הראשי של הגן הבוטני גבעת רם: "לסחלבים יש זרעי אבק זעירים הנפוצים ברוח למרחקים, לעיתים הרחק מצמחי האם ולהפתיע אותנו באזורים בהם הם לא נראים בדרך כלל. האזור יסוקר בקרוב על ידי צוות הגן הבוטני כדי לבדוק אם יש עוד פרטים על הסחלב החדש. ימים יגידו האם הופעת רצועית רוברט בהרי יהודה היא אפיזודה חד-פעמית או שיש במקום אוכלוסיה שפשוט לא אותרה עד היום. נזכיר כי לפני שלוש שנים תואר סחלב אחר חדש לארץ בשם רצועית קומפר בצפון הגולן, גם אז אותר פרט יחיד".

 

 

פרחים טבע נדיר גן בוטני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד