כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כביש 561

בשורה לנהגים: כביש חדש יוקם - "יפחית את עומסי התנועה"

כביש 561 שיוקם, יהיה כביש רוחב אזורי רחב ומתקדם שיחבר בין כביש 2 (כביש החוף) וכביש 4, וישרת את תושבי נתניה ויישובי השרון אבן יהודה, כפר נטר וקדימה-צורן | הכביש צפוי להפחית את עומסי התנועה במספר צירים ובכבישים הפנימיים בשרון

בשורה לנהגים: כביש חדש יוקם - "יפחית את עומסי התנועה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

בכפר נטר, הושקה היום (חמישי) את תחילתן של העבודות להקמת כביש 561, כביש רוחב אזורי רחב ומתקדם שיחבר בין כביש 2 (כביש החוף) וכביש 4, וישרת את תושבי נתניה ויישובי השרון אבן יהודה, כפר נטר וקדימה-צורן.

כביש 561, בעלות של 215 מיליון ש"ח, מקודם על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל. הכביש נכלל בתוכנית החומש של נתיבי ישראל והעבודות עליו יחלו בחודשים הקרובים. אורך הכביש כ-4 ק"מ והוא יוצא מאזור התעשייה של נתניה בצומת גיבורי ישראל, עובר דרך אבן יהודה ומתחבר לכביש 4 בצומת הדסים סמוך לקדימה-צורן. 

כביש 561 מצטרף לסדרת כבישי רוחב, המחברים בין צירי האורך העיקריים של המדינה, כבישים 2, 4 ו-6. הכביש צפוי להפחית את עומסי התנועה בצירים אלה ובכבישים הפנימיים בשרון, יאפשר לכל נהג לבחור את הדרך המהירה והקצרה ביותר עבורו, ויתמוך בפיזור האוכלוסייה ובגיוון תעסוקתי.

כביש 561 יוקם בסטנדרטים החדשים של משרד התחבורה, ויכלול 3 נתיבי נסיעה לכל כיוון, שניים לרכב פרטי ונתיב לתחבורה ציבורית (נת"צ), וכן שבילי אופניים ומדרכות בשני צידי הכביש. בין המסלולים תוקם מפרדה קשיחה ובטיחותית, ולאורכו יותקנו מערכת תאורה חדשה, שילוט ותמרורים. 

הכביש החדש מוגדר כדרך נופית, ובמהלך התכנון נעשה מאמץ גדול למנוע פגיעה בערכי הטבע והנוף, ובייחוד להימנע מפגיעה ביער "אילנות" המאכלס סוגי צמחיה נדירים וייחודיים.

הכביש יספק מענה לתושבי אבן יהודה, אשר סובלים היום מתנועה בין-עירונית החוצה שכונת מגורים שקטה, ויפתח אפשרויות להרחבת אבן יהודה ולהוספת שכונה חדשה בצפון היישוב. הכביש יתמוך גם בהקמת אזור תעסוקה חדש בקדימה-צורן, ויעניק תנופה כלכלית לאזור כולו. הכביש ישפר את הנגישות לאזור התעשייה של נתניה ולקריית השרון, ויאפשר את הרחבת אזור התעשייה הדרומי ובית העלמין של נתניה.

נוסעים נהגים תחבורה כבישים פקקים עומסי תנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד