י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפתרון לעליית הריבית

להיות שקוע בתורה ולהתפרנס בכבוד

למה ללמוד טוען רבני? כמה ירוויח טוען רבני לאחר שיסיים 'קורס טוען רבני' וייכנס לשוק העבודה? מהי שיטת שש הנקודות? מהם סיכויי הצלחה לעבור את המבחנים? על כל אלה ועוד תוכלו לקרוא בכתבה הבאה

להיות שקוע בתורה ולהתפרנס בכבוד
שיטת מבחנים צילום: unsplash

למה ללמוד טוען רבני? כמה ירוויח טוען רבני לאחר שיסיים 'קורס טוען רבני' וייכנס לשוק העבודה? מהי שיטת שש הנקודות? מהם סיכויי הצלחה לעבור את המבחנים? על כל אלה ועוד תוכלו לקרוא בכתבה הבאה.

אם תשאלו כל אברך המחובר לעולם התורה, האם אי פעם הוא יצא לעבוד, הוא יביט עליכם כאילו נפלתם מהירח. אך לעיתים המציאות עולה על כל דמיון, ואברכים רבים נאלצים לשלב משרה תורנית על מנת לדאוג לפרנסת ביתם בכבוד.

כפי שמודגש בפי אברכים, הם אינם מוכנים לוותר על עולם התורה בשום פנים ואופן, ולכן ברוך ה' אסתייעא מילתא וכיום ישנם מקצועות תורניים המאפשרים להתפרנס בכבוד. לימודי רבנות, דיינות, וטוען רבני. בכתבה הבאה נרצה לשפוך אור על לימודי טוען רבני.

האם טוען רבני הוא בעצם עורך דין?

למעשה, עבודת טוען הרבני מקבילה במהותה לתפקיד עורך הדין בבתי המשפט שאינם מתנהלים ע"פ דעת תורה, אך ישנם הבדלים מהותיים בין 2 התפקידים וכעת נעמוד כעת על כמה הבדלים:

  1. גם עורך דין וגם טוען רבני יכולים לייצג אתכם בבית דין, לעומת בתי המשפט בהם רק עורך דין יכול לייצג את הלקוח, למעט מקרים חריגים שבית המשפט מאשר לטוען רבני לייצג צד מסוים, אך לטוען רבני יש הבנה בנבכי ההלכה והדבר מסייע לו בעזרה בייצוג הנדרש.

  2. על שניהם חלים חוקי האתיקה המקצועית.

  3. הכשרה: עורך דין הוא מישהו שלמד משפטים ועבר התמחות וקיבל הסמכה מטעם לשכת עורכי הדין.

  4. טוען רבני הוא אדם שסיים לפחות ארבע שנות לימוד בישיבה. לאחר מכן למד במכון להוראה ודיינות וקיבל ממשרד המשפטים לשמש כטוען רבני.

  5. חוות דעת: טוען רבני מוסמך לתת חוות דעת הלכתיות, זאת לעומת עורך דין שאינו יכול לתת חוות דעת.

    ללימודי טוען רבני ב 95% הצלחה במבחנים לחץ כאן>>>

אם כן למה ללמוד טוען רבני?

  • ניהול התיק: למשל בתחום ה'גירושין', הסמכות היחידה לדון לפסוק ולגרש ניתנה אך ורק לבתי הדין. ומכיוון שבבתי הדין דנים לפי פסקי ההלכה, אנשים ירצו לקחת טוען רבני שיעמוד לצידם. טוען רבני הוא האדם שמכיר את השפה התלמודית ובקיא בשולחן ערוך, לכן הוא יודע איך לשטוח את טענותיו באופן הנכון על מנת לקבל משפט צדק. לעומת עורך דין שלמד משפטים אך אין לו את הידע הנדרש בעולם התלמודי. והוא פועל מול נתונים יבשים.

  • פרנסה בכבוד: טוען רבני מצליח עשוי להרוויח כ25 אלף ₪ בחודש בממוצע.

    ללימודי טוען רבני ב 95% הצלחה במבחנים לחץ כאן>>>

בידול: בניגוד לעולם של 'עורכי הדין' שהינו שוק רווי ומלא בתחרות, במקצוע 'טוען רבני' ישנו ביקוש חזק לאנשי מקצוע טובים. כאן חשוב לנו לחשוף נתונים מהשטח. למעשה בארץ יש היום מספר נמוך מאוד של טוענים רבניים ללא כל השוואה למספרם של עורכי הדין. זה עומד על כ350 טוענים רבניים לעומת מעל ל – 70,000 עורכי דין.

למה ללמוד לימודי טוען רבני ב'מכון תורת המשפט' מבית מל"מ?

האתגר המרכזי: זכירת חומר רב הנלמד במסגרת הלימודים, בחושן משפט ובאבן העזר, אותו נדרש לזכור בכדי להצליח במבחני ההסמכה ולאחר מכן במסגרת התפקיד בפועל. כאשר נדרשת הכנה מלאה ומקיפה.

לכן ב'מכון תורת המשפט' פתחו שיטה שתוביל אתכם להצלחה מהירה: שיטת 'שש הנקודות' המבוססת על ספרו של ר' ישראל סלנטר, ובדרך שייסד המהר"ל מפראג וכפי שנהגו בישיבת וולאז'ין בהנהגת ר' חיים מוולאזין. ואף על מחקרים מדעיים:

  1. שיעורים ברורים הנמסרים על ידי מיטב המרצים והדיינים, בצורה בהירה ומובנת.

  2. סיכום ותמצות בכתב בצורה בהירה של החומר הנלמד הנצרך למבחן.

  3. ב'מכון תורת המשפט' פיתחו שיטת לימוד מיוחדת המבוססת על פי מחקרים מדעיים ועל פי המקרא המועילה להטמעת כמויות מידע גדולות בזכרון האנושי.

  4. איך נשמור על החומר בתאי הזיכרון במוח? על ידי שיטת שינון בסירוגין, מקפידים על שינון החומר במרווחים של ארבע זמנים: יום, שבוע, חודש, שנה. באמצעות חזרה בנקודות זמן קריטיות החומר נשמר בתאי הזיכרון במוח.

  5. העלאת חומר הנלמד על הכתב. להוציא את את החומר מהזיכרון על גבי כתב. זה מתבצע על ידי מבחנים שעוזרים לפתח את ההבעה בכתב שפותחו על ידי 'מכון תורת המשפט'.

  6. הנקודה האחרונה והחשובה, היא הכנה מנטאלית ומניעת חרדת בחינות למבחני הרבנות הראשית, באמצעות הבנת הסיבות ללחצים נפשיים.

במכון 'תורת המשפט' מבית מל"מ מתגאים בסיכויי הצלחה של למעלה מ95%, רוצה לדעת יותר על קורס טוענים רבניים? השאירו פרטים ואנו נשוב אליכם>>>

מבחנים רבנות מבחני דיינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד