כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אוסטרליה: זקן הרבנים התייפח בבכי באמצע הדרשה

כנס מיוחד במלבורן לגיוס כספים עבור החקלאים שומרי השמיטה, בהשתתפות גאב"ד קוממיות י-ם הגרי"י מנדלזון

גאב"ד מלבורן בכינוס. צילום: בחדרי חרדים
גאב"ד מלבורן בכינוס. צילום: בחדרי חרדים

אמש (א) נערך כינוס חיזוק המוני למען גבורי הכוח - החקלאים שומרי השביעית בארץ הקודש, בהשתתפות מאות אנשי קהילת 'עדת ישראל' במלבורן שבאוסטרליה, רבני המקום ואורח הכבוד מארץ ישראל, גאב"ד קוממיות ירושלים הגאון רבי ישראל יצחק מנדלזון, נשיא קרן השביעית.

הכנס שנערך באולמי 'עדת - גוטניק' היווה יריית פתיחה למגבית עבור החקלאים המשביתים שדותיהם לקראת שנת השבע הבעל"ט, והמשך ישיר לבקשת גדולי ישראל מארץ הקודש לחזק ידי החקלאים שומרי השביעית בטהרתה ללא כל משוא פנים והיתר כלשהו.

הגאון רבי שמעון הופמן שהנחה את הערב, סקר את פעילות הארגון מאז ייסודו בהררי קודש על ידי החזון איש זי"ע יחד עם גאב"ד קוממיות הגאון רבי בנימין מנדלזון זצ"ל. בדבריו תיאר את משא גדולי ישראל בכל הדורות שביקשו ליטול חלק ולסייע בידי שומרי השביעית, כשהוא מראה לציבור גזיר עיתון נושן ומצהיב משנת השמיטה תרצ"ז בו ביקשו הגרי"צ דושינסקיא ועוד מגדולי ישראל לעמוד לימין גבורי הכוח.

רבה של מלבורן, גאב"ד ור"מ ק"ק עדת ישראל, הגאון הישיש רבי אברהם צבי הלוי בעק, עמד בדבריו על השבת אותה מבקש הש"י אחת לשבוע לנוח מעמל המלאכה ושנה אחת משש שנים לנוח מעמל מלאכת השדה. "איזה תירוץ של היתר מכירה יכול להיות? והלוא הקב"ה מבקש שהאדמה תנוח?!", אמר. עודו מדבר על מצב ארץ ישראל זלגו עיניו דמעות רותחות: "מבקשים לקעקע את היהדות בארץ ישראל. התשובה להם היא מצוות השמיטה המוכיחה לכול כי ארץ ישראל היא של הקב"ה, ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה".

נואם ואורח הכבוד היה נשיא קרן השביעית, הגאון רבי ישראל יצחק מנדלזון גאב"ד קוממיות י-ם. בדבריו עמד על פעילות קרן השביעית להשבית שדות החקלאים. הוא סיפר על למעלה מ-3,000 שדות שהושבתו לקראת השנה החדשה. בדבריו קרא לכל יהודי בכל מקום שהוא, ובפרט המרוחקים מארץ ישראל, ליטול חלק במצוות השביתה ולהשתתף בפועל ממש בשביתת שדה וכרם, על ידי השתתפות בנטל אחזקת החקלאי בימי השמיטה. הוא העביר את ברכת גדולי ישראל הגר"ש הלוי וואזנר והגראי"ל שטינמן שברכו את כל הנושאים בעול השמיטה בברכת התורה "וציוותי את ברכתי".

רבים מבאי המקום הזדרזו להשתתף במגבית וליטול חלק במצוה הנדירה, הבאה למחוזותינו אחת לשבע שנים. המנחה הגר"ש הופמן ביקש מהקהל שבביקורם הבא בארץ ישראל יבקרו בשדות החקלאים וילמדו מהם פרק בהלכות מסירות נפש. "אלו אנשים נורמטיביים שבמשך שש שנים מרוויחים יפה את משכורתם, ואילו בשנת השבע הופכים לנצרכים לכל דבר", אמר.

עוד השתתפו במעמד: הגאון רבי יהודה כ"ץ דומ"ץ ק"ק עדת ישראל וראש הכולל בית יוסף, הגאון רבי חיים היימליך דומ"ץ בק"ק עדת ישראל, הגאון רבי בנימין זאב ווירצבורגר ראש הכולל בית התלמוד מעלבורן והגאון רבי משה דוננבוים רב ק"ק היכל התורה.
מנדלזון אוסטרליה קרן השביעית הרב בעק גאבד קוממיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד