י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היסטוריה בכנסת

הצעת החוק לביטול ההתנתקות אושרה לקריאה ראשונה

החוק לביטול ההתנתקות עולה שלב: ועדת חוץ וביטחון אישרה להעלות לקריאה ראשונה את החוק לביטול חוק ההתנתקות. ח"כ סון הר מלך: "זהו יום מרגש והיסטורי"

הצעת החוק לביטול ההתנתקות אושרה לקריאה ראשונה
דיון בוועדת חוץ וביטחון צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, אישרה היום (חמישי) לקריאה ראשונה, את ההצעה לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון, שהגישו יחד חברי הכנסת לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) ויו"ר הוועדה. בהצעה תמכו תשעה חברי הכנסת, גם מהקואליציה וכן ח"כ זאב אלקין מהאופוזיציה. להצעה התנגדו ארבעה.

חברי הכנסת,  ואנשי חומש ושא-נור הרימו כוסית ואמרו "מזמור לתודה" לאור התקדמות החקיקה.

ח"כ לימור סון הר מלך אמרה אחרי ההצבעה: "זהו יום מרגש והיסטורי. אחרי 17 וחצי שנים של גירוש וחורבן מדינת ישראל משנה כיוון ופועלת לחידוש ההתיישבות בצפון השומרון. צעד אחר צעד מתקדמים לחזרה הביתה – לחומש, שאנור, גנים וכדים".

ח"כ ישראל אייכלר דיבר באריכות בדיון על חוק ההתנתקות והתייחס תחילה לאירועי התקופה: "כאשר אני רואה את המלחמה באוקראינה ורוסיה בה נהרגים מאות אלפי אנשים משני הצדדים, שרק לפני שלושים שנה היו עם סובייטי אחד מעורב, אני חושב על מה שקורה כאן. אני נחרד מאד לראות נמל ימי חסום, נמל תעופה מאוים, צירים חסומים ואלימות פיזית ומילולית בשם הדמוקרטיה המאיימת במלחמת דמים", אמר.

אייכלר הוסיף: "האיומים בשפיכות דמים, אינם באים מנערי גבעות או נערי מדבריות וחופים, אלא מפי פנסיונרים שהיו שליטי הארץ. הם מאיימים במלחמת אזרחים וזורעים אוירת מלחמה. יש לי הרבה מה לומר בענין, אך אני מעדיף לכתוב ולהכין דברים לעתיד על מה שקורה בימינו אלה. על מצב של דיקטטורה משפטית ותקשורתית, ומעשים אלימים ברחובות, נאמר: והמשכיל בעת ההיא ידום.

"אך בדיון על הישוב בחומש אני מזכיר כי מטרת ההתנתקות הייתה לשבור את המפרקת של הציונות הדתית. לא היתה שום סיבה אחרת. אמנם איש לא רוצה לחזור לעזה. אבל בצפון השומרון חיים יהודים. יש לאפשר להם לחיות בכבוד ולהחזיר להם את הכבוד שאבד בהרס היישוב בלי שום נימוק בטחוני", אמר.

ח"כ אריאל בוסו (ש"ס) אמר: "זו זכות אמיתית להצביע היום על התיקון ההיסטורי. אני מודה לראש המועצה יוסי דגן ולכל החלוצים שנמצאים שם. אני מידה לכם על כך, זהו תיקון חשוב"

ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) אמר: "מברך את היו"ר יולי, ואת לימור על קידום החוק. זכיתי להיות ממגישי החוק בעבר, אני שמח שזה סוף סוף קורה. התנגדתי להתנתקות, היא היתה טעות. המצב היום בשטח הוא הזוי, מי שנכנס לשם יכול לשבת שנתיים בכלא. התיקון היום נכון והגיוני. היום ברור שזהו חוק שיוצר מציאות עקומה שצריך לתקן".

 

תוכנית ההתנתקות ועדת חוץ ובטחון יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד