י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שיא: 334 תינוקות בחודש לקראת השנה החדשה

במרכז הרפואי זיו רושמים שיא חדש, ומסכמים עלייה של 40% בעשור האחרון במספר הלידות: "ילדים זה שמחה וברכה"

צלם: באדיבות המרכז הרפואי זיו
צלם: באדיבות המרכז הרפואי זיו

מספר שיא של לידות נקבע במרכז הרפואי זיו בצפת בחודש אוגוסט, כאשר בחדרי הלידה התרחשו 334 לידות, שש לידות יותר מהשיא הקודם שנקבע בחודש אוגוסט 2012, בדיוק לפני שנתיים.

הלידות התחלקו כמעט שווה בשווה, 172 לידות של בנות, 165 לידות בנים ושלוש לידות תאומים, כאשר לאזרחי המדינה הצטרפו סך הכל 337 תינוקות חדשים.

עד כה נולדו השנה במרכז הרפואי זיו 2356 תינוקות, מספר לידות גבוה יותר יחסית לשנת 2013, בה נולדו בתקופה המקבילה 2320 תינוקות. בשנת 2013 נקבע שיא במספר הלידות במרכז הרפואי זיו, העומד על 3507 לידות, עתה נראה כי שיא זה עומד להישבר השנה.

מירה אלי, אחות אחראית חדרי הלידה במרכז הרפואי זיו אומרת, כי צוות חדרי הלידה נרתם במהלך חודש אוגוסט לעבוד במשמרות נוספות ומתוגברות עקב כמות הלידות הגדולה, אך הצוות המיומן מתורגל בעבודה במצבי לחץ ושמח על כל תינוק חדש שמגיח לאוויר העולם.

"כל הכבוד למיילדות המסורות שלנו, על התגייסותן לעבודה מאומצת מעבר לשעות הרגילות במהלך חודש אוגוסט, כל זאת עם חיוך גדול ויחס אישי וחם לכל יולדת ויולדת. אנו אוהבות ושמחות כאשר יש הרבה לידות - מחלקת יולדות, ילודים וחדרי הלידה זה המקום השמח ביותר בבית החולים. איחולי מזל טוב לכל התינוקות החמודים והוריהם ושנה טובה לכולם!" אומרת אלי.

אסתר עמבר, אחות אחראית מחלקת ילודים במרכז הרפואי זיו, אומרת כי מחלקת ילודים עמוסה ביותר ומידי יום מטופלים במחלקה כ-40 תינוקות. "כבר מחודש יולי הורגשה עליה ניכרת במספר הלידות והתינוקות בהן אנו מטפלות במחלקה. חודש אוגוסט היה חודש שיא במחלקה, אך עם כל הקושי והעבודה המאומצת אנו שמחות על כל תינוק שמגיע למחלקה ומעניקות לו ולמשפחתו טיפול מסור ויחס חם, משפחתי ותומך. ילדים זה שמחה וברכה", מסכמת עמבר.

בעשור האחרון נרשמה עליה של כ-40% במספר הלידות במרכז הרפואי זיו, עם השלמתם של חדרי הלידה החדשים והאיכותיים ושדרוג מחלקת היולדות נמצא מספר הלידות בעלייה חדה, כאשר מגיעות ללדת במחלקת היולדות המחודשת גם נשים מאזור המרכז ואפילו מדרום הארץ, כאשר הבחירה הינה על פי איכות חדרי הלידה, הצוות המקצועי וקיום סגנון לידה על פי רצון היולדת.

הצילום באדיבות המרכז הרפואי זיו


לידה שיא יולי זיו בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד