ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

האברך המוכה שוחרר: "אגיש תלונה במח"ש"

נחמן פרידמן, שהותקף על ידי שוטר, שוחרר • נפתחה נגדו בחקירה פלילית • ח"כ אשר: "חובה לחקור את האירוע"

צילום: יוסי וייס
צילום: יוסי וייס

לאחר חקירה, שוחרר הערב (ב'), האברך נחמן פרידמן שהותקף לטענתו על ידי שוטר. עם זאת הודיעה המשטרה כי נגד האברך תיפתח חקירה פלילית.

ח"כ יעקב אשר, (יהדות התורה), פנה אל תנ"צ אלברט אוחיון סגן ראש אגף התנועה במשטרת ישראל בדרישה לחקור את האירוע. לדבריו: "התחושות בציבור החרדי בשל הפרשה קשות מאוד". אוחיון הבטיח לבחון את הפרשה.

המקרה אירע סמוך לשעה 12:00, כאשר לפי טענת האברך, הוא הותקף על ידי שוטר אגף התנועה בלבוש אזרחי שסירב להזדהות בפניו עם שמו. הוא פונה לבית החולים מעייני הישועה. בסיום הבדיקות בחדר המיון הוא הועבר בניידת לתחנת משטרת רמת גן שם נחקר, ולפני שעה קלה הוא שוחרר לביתו.

"במהלך פעילות משטרתית סמויה לאיתור נהגים המסיעים ילדים ללא התקני ריסון כחוק, תוך סיכון חייהם", אומרים במשטרה, "נראה רכב נוסע ובו שלוש ילדות קטנות שאינן חגורות כחוק".

במשטרה מתייחסים לשוטר התנועה עם המדים: "השוטר הזדהה בפני הנהג, הסביר לו את מהות העבירה והסיכון הכרוך בה וניגש לרשום לו דו"ח. על אף בקשתו של השוטר שהנהג והנוסע ימתינו ברכב, יצאו השניים (הנהג המבוגר ובנו) והחלו להתלהם ולצעוק עליו, תוך שהם מתסיסים אזרחים נוספים כנגד השוטר".

"הנהג סירב לחתום על הדו"ח והשליך אותו ארצה", שזו אינה עבירה על החוק, "וכשפנה השוטר לעזוב את המקום, אחז הנוסע את דלת הניידת ולא איפשר לו לסגור אותה ולנסוע".

במשטרת אגף התנועה מסבירים כי ישנן דקות שלא תועדו בווידאו, וכי "השוטר ניסה להסביר לו מספר פעמים שהם משוחררים אך בתגובה, סגר הנוסע את הדלת בחוזקה על גופו של השוטר. השוטר הודיע לנוסע על מעצרו ובשל התנגדותו נאלץ השוטר לכבלו תוך שימוש בכח סביר".

בדוברות המשטרה מתעלמים מהקטע שתועד בוידאו, בו לאחר שהאברך נאזק, ולא יכל לעשות מאומה, ניגש אליו השוטר עם המדים האזרחיים שסירב להזדהות, הצמיד את רגלו לגב העצור, ותפס אותו בכתפו.

"כנגד הנוסע נפתח תיק פלילי והוא ייחקר בגין החשדות נגדו. לציין כי המשטרה תנקוט אפס סובלנות כלפי התנהגות ביריונית ואלימה כלפי שוטרים המבצעים פעילות למען הצלת חיים בכבישים".

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

צילום: יוסי וייס
תקיפה משטרה אלימות אברך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד