כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זעם בקרב התושבים

100,000 נעדרים מקסיקנים: את האמריקאים מצאו תוך ימים

ארבעה אמריקאים שנחטפו במקסיקו נמצאו תוך מספר ימים. יותר מ-100,000 בני אדם במדינה נותרו נעדרים. מקסיקנים תוהים האם חיים של זרים חשובים יותר משל חייהם של מקסיקנים

100,000 נעדרים מקסיקנים: את האמריקאים מצאו תוך ימים
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעוד הניצולים האמריקאים מהחטיפה העקובה מדם בשבוע שעבר במטמורוס - מקסיקו מקבלים טיפול רפואי, וגופות ההרוגים מוחזרות לארה"ב, מגפת ההיעלמויות הרחבה של מקסיקנים רבים נותרה ברובה בלתי פתורה: יותר מ-100,000 מקסיקנים ומהגרים נעלמו, ללא הסבר לגורלם למשפחות.

משרד ההגנה המקסיקני אמר ביום חמישי כי מאות אנשי כוחות ביטחון יגיעו לעיר בגבול עם ארה"ב כדי לחזק את ההגנה על האזור במטרה לשמור על "רווחת האזרחים" אך התגובה המהירה של הרשויות לחטיפת האמריקנים גררה זעם בקרב מקסיקנים. "במקסיקו חייהם של זרים שווים יותר מהמקסיקנים עצמם", כתבו רבים ברשתות החברתיות.

אחרים קיוו ש"ממשלת ארה"ב תעזור לכל קרובי המשפחה של הנעלמים במקסיקו כך שממשלת הנשיא אנדרס מנואל לופז אוברדור תמצא אותם מהר כמו אזרחי ארה"ב".

"משפחות של נעדרים יכולות רק לקוות לקבל תגובה כה מהירה מצד פקידים מקסיקנים לדיווחים שלהם על יקיריהם שנעלמים", אמרה מורין מאייר, סגנית נשיא לתוכניות במשרד וושינגטון לאמריקה הלטינית ל-CNN.

כ-40,000 קרובי משפחה של אנשים שנעלמו במקסיקו במהלך השנים האחרונות לקחו חלק בחיפוש אחר יקיריהם, כך מסר הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בדו"ח בשנת 2022.

כזכור שניים מהאמריקאים שנחטפו ביום שישי האחרון באיומי אקדח בעיר גבול מקסיקנית חזרו לארה"ב ומטופלים בבית חולים, שני האמריקאים הנוספים שנהרגו על ידי כנופיות פשע הוחזרו לארה"ב ביום חמישי.

קבוצת החברים נסעה למקסיקו מדרום קרוליינה כדי שאם לשישה ילדים תוכל לעבור הליך רפואי במטאמורוס, כך אמרו שני בני משפחה ל-CNN. אך לאחר שחצו את הגבול, מכוניתם הותקפה על ידי חמושים שירו ​​לעבר האמריקנים, העמיסו אותם על רכב ולקחו אותם מהמקום, כך לפי ה-FBI.

החוקרים מאמינים שהאמריקאים היו מטרה על ידי קרטל סמים מקסיקני שככל הנראה חשב שהם מבריחי סמים מהאיטי, אמר פקיד אמריקאי שמכיר את החקירה ל-CNN. הפקיד אמר כי החוקרים לא זיהו כל היסטוריה פלילית של האמריקנים המעורבים.

ארה''ב מקסיקו סוחרי סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד