ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
שיא של כל הזמנים

תקריות גזעניות רבות מצד תומכי עליונות הגזע הלבן

נתונים חדשים של הליגה נגד השמצה מצביעים על עלייה של 38% במספר התקריות לעומת השנה שעברה. אירועים גזעניים ותעמולה של תומכי עליונות הגזע הלבן הגיעו לשיא של כל הזמנים בארה"ב בשנת 2022, ב-2022 נרשמו 6,751 תקריות המהוות עלייה של 38% לעומת השנה הקודמת

תקריות גזעניות רבות מצד תומכי עליונות הגזע הלבן
אגרוף. אילוסטרציה צילום: unsplash

המרכז לחקר קיצוניות של הליגה נגד השמצה, ניטר מספר עצום של פעילויות תעמולה בשנה שעברה, אשר כללו הפצה המונית של פליירים אנטישמיים, גזענים ואנטי-מיעוטים; הפצת מדבקות, באנרים, גרפיטי ופוסטרים, הקרנות לייזר ומיצגי שנאה על בניינים ואצטדיונים וכינוסים של תומכי עליונות הגזע הלבן.

אירועי הפצת תעמולה אנטישמית מפורשת שדווחו גדלו בלמעלה מפי 2, ועלו מ-352 תקריות ב-2021 ל-852 ב-2022. שלוש קבוצות של תומכי עליונות הגזע הלבן היו אחראיות ל-93% מהפעילות: החזית הפטריוטית, ליגת הגויים, ו חיי לבנים חשובים.

"אין ספק שגזענים המאמינים בעליונות הגזע הלבן ואנטישמים מנסים להטיל אימה על אזרחי אמריקה ולהטריד אותם, ועל כן הגבירו באופן משמעותי את השימוש שלהם בתעמולה, על מנת להרחיב את נוכחותם בקהילות שונות ברחבי צפון אמריקה", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "זהו ניסיון להשפיע על קהילות קטנות ואנשים שלא מתיישרים עם השקפת עולמם המעוותת, ולמשוך מצטרפים חברים חדשים לקבוצות אלו. בתגובה לאיום הזה, עלינו להתחייב מחדש למאבק בשנאה ולהגיד בקול ברור 'מספיק'. איננו יכולים לשבת בחיבוק ידיים מכיוון שקיצוניים אלו מזהמים את הקהילות שלנו בשנאתם המלוכלכת".

ארה''ב הליגה נגד השמצה אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד