י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"תחושת דאגה עמוקה"

ביקורת חריפה על נתניהו בקבלת הפנים ברומא

במהלך קבלת הפנים שנערכה לו בבית כנסת ברומא, עלתה לדוכן הנואמים נשיאת איגוד הקהילות היהודיות באיטליה והחלה למתוח ביקורת נוקבת על נתניהו, ממשלתו והרפורמות המשפטיות שהיא מקדמת. אירוע חריג זה לא זכה ליחס מיוחד מצד נתניהו, בשל כך שהיה עסוק במהלך כל הנאום נגדו בקבלת עדכונים שוטפים על הפיגוע בתל אביב

ביקורת חריפה על נתניהו בקבלת הפנים ברומא
נתניהו בביהכנ"ס ברומא צילום: לע"מ

אירוע חריג התרחש אמש (חמישי) ברומא, כאשר זמן קצר אחרי שסיים את נאומו בבית הכנסת ברומא, ספג ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקורת חריפה מצד נשיאת איגוד הקהילות היהודיות באיטליה, נעמי די סייני, שהתייחסה לרפורמות המשפטיות.

זמן קצר אחרי שדיי סיני עלתה לדבר, החלו מוזרמים פתקים רבים לעברו של נתניהו לעיני המצלמות, ובמהרה התברר כי מדובר בעדכונים שקיבל על פיגוע שהתרחש בתל אביב. נתניהו תודרך מפי אנשיו, בעוד על הבימה נשמעת נגדו ביקורת חריפה במיוחד בה לא הצליח להתרכז.

וידאו: איתי בית-און, לע"מ | סאונד: בן פרץ, לע"מ.

בין היתר אמרה די סייני כי "החשיבות של השינויים המוצעים, מביאה אותנו להדגיש, כי יש לאשרם בהליך של דיונים רחבים ובהסכמה. כמובן שהרוב הנבחר מציע ומקדם, אבל אחריות ממשלתית פירושה מודעות למרכזיות של שינויים אלה, גם לטווח הארוך. הגאווה שאנו חשים כלפי המוסדות הישראליים חייבת להימשך ואסור שהיא תהפוך לנחלת העבר".

‏עוד אמרה בנאומה: "כיהודי אי אפשר להיות גאה בהתנהגות המסיתים לאלימות כלפי שכנו חילוני, שמאלני, ערבי ישראלי או פלסטינאי של מי שעושה צדק לעצמו. אי אפשר להיות ישראלי גאה, וגם לא יהודי גאה, אם בשם הזהות הזו, יחידים נוקטים באלימות או ניתנת לגיטימציה מיניסטריאלית לפעולות נקמה, כתגובה לטרור, סבל ואבל".

"אני חוזרת ומפצירה - הפצת השנאה כתגובה למעשי "צדק עצמי" אכזרי, אינה דומה בשום אופן לפעולות של הגנה זהירה ומקצועית, והיא מדאיגה אותנו מאוד, כמו כן הבידוד ודעיכת בלגיטימציה של ישראל. אנו מודאגים משינוי של חוקי היסוד, מדחק השעה, מחוסר אחדות במדינה ושמירה על מורשת הערכים שלה", אמרה.

חברי המשלחת שחברה אל נתניהו לביקורו ברומא תיארו כי מדובר היה באירוע מיוחד, כאשר בעוד נשמעת ביקורת חריפה נגד נתניהו הוא עסוק באינטנסיביות בקבלת עדכונים ובניהול דיונים בהתלחשויות עם אנשיו בדבר אירוע הטרור בתל אביב.

איטליה בנימין נתניהו רומא הרפורמה המשפטית קבלת פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד