ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
קראו לרדת למקלט גרעיני

האקרים פרצו לערוצי טלוויזיה ממלכתיים והודיעו על התקפה כימית

רוסים מבועתים קיבלו הוראות בשידור חי לקחת כדורים נגד קרינה ולמהר למקלטים גרעיניים, לאחר פריצת האקרים לתחנות טלוויזיה ורדיו במוסקבה. זוהי הפריצה השלישית מסוג זה בחודש האחרון לשידורים רוסיים

האקרים פרצו לערוצי טלוויזיה ממלכתיים והודיעו על התקפה כימית
אילוסטרציה צילום: unsplash

תושבים רוסים נבהלו לקבל הודעות בשידור חי שהורו להם לקחת כדורים נגד קרינה ולמהר למקלטים הגרעיניים הקרובים להם לאחר שהאקרים פרצו לשרתי הטלוויזיה הממלכתיים כדי לשדר הודעות מצמררות, כך דיווח ה'דיילי מייל'.

תוכניות טלוויזיה ורדיו במוסקבה ובאזור סברדלובסק, כולל העיר יקטרינבורג, נקטעו עם הודעות מדאיגות על התקפת טילים כימיים על אדמת רוסיה. האוכלוסייה נקראה לקחת כדורי אשלגן, להרכיב מסכות גז כדי להגן על עצמם ולחפש מחסה.

משרד החירום ברוסיה הודיע שזאת אזעקת שווא, והמקרה השלישי מסוג זה בחודש האחרון אך הראשון בו הוזהרו הצופים ליטול כדורים נגד קרינה. האזהרה בטלוויזיה היתה מלווה בצפירה רועשת: "הודעה דחופה, הייתה תקיפה, לכו בדחיפות למקלט אטמו את המקום, השתמש במסכות גז מכל הסוגים, בהיעדר מסכות גז, השתמשו בתחבושות גזה מכותנה, קחו כדורי אשלגן, שימרו על קור רוח, אם אתם מרגישים גרוע, לכו למתקן הרפואי הקרוב".

על המסכים נראו מפה מבשרת רעות של רוסיה, מכוסה באדום ממערב למזרח, בהודעה בצהוב עז נכתב: 'כולם מיד למקלט'. המסך הראה אז את סימן האזהרה של קרינה בצבעי שחור וצהוב שניתן לזהות באופן מיידי. בהצהרה של משרד החירום הרוסי נאמר: "התראה כוזבת על תקיפה אווירית שודרה במוסקבה לאחר שנפרצו שרתים של תחנות רדיו וערוצי טלוויזיה".

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד