כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תחזית נוראית

לרוסיה יש מספיק נשק כדי להמשיך את המלחמה באוקראינה עוד שנתיים

לרוסיה יש מספיק נשק כדי להמשיך את המלחמה עם אוקראינה עוד שנתיים אפילו ללא תמיכה ממדינה אחרת. כמות הנשק של רוסיה מאוחסנת ברזרבות כדי "לגרום נזק עצום". ראש המודיעין: "אנו מעריכים שהמשאבים שלה יחזיקו מעמד לעוד שנתיים של מלחמה באותה עוצמה כמו היום"

לרוסיה יש מספיק נשק כדי להמשיך את המלחמה באוקראינה עוד שנתיים
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

לרוסיה יש מספיק נשק כדי להמשיך את המלחמה עוד שנתיים אפילו ללא תמיכה ממדינה אחרת, כך אמר אתמול ראש שירות הביון הצבאי של ליטא. "רוסיה צברה נשק וציוד במהלך השנים הארוכות של המלחמה הקרה", אמר ראש המודיעין הצבאי אליג'יוס פאולביציוס והוסיף: "אנו מעריכים שהמשאבים שלה יחזיקו מעמד לעוד שנתיים של מלחמה באותה עוצמה כמו היום".

לרוסיה יש כמות גדולה של כלי נשק מאוחסנים במאגרים שלה, מה שיאפשר להם "לגרום לנזק עצום ולהגדיל את עלויות השיקום", אמר. הוא ציין כי ההערכה תלויה בפרספקטיבה שאף מדינה זרה לא תספק סיוע צבאי למוסקבה. עם זאת, הנשק של רוסיה עשוי להחזיק מעמד אפילו יותר מהשנתיים המשוערות, שכן יש חשש שסין מספקת מל"טים לרוסיה לאחר שהמגזין הגרמני "דר שפיגל" דיווח בפברואר כי רוסיה מנהלת מגעים עם יצרן סיני לרכישת מל"טים שימסרו עד אפריל.

רוסיה שיגרה גל עצום של טילים ברחבי אוקראינה אתמול בזמן שאנשים ישנו, והרגה לפחות תשעה אזרחים והשביתה את מערכת החשמל בערים רבות, בתקיפה שכללה שישה טילי שיוט היפרסוניים, אחד מכלי הנשק היקרים ביותר במוסקבה.

התקיפות ההמוניות על מטרות רחוקות מהחזית היו הגל הראשון מסוג זה מאז אמצע פברואר וניפצו את השקט הארוך ביותר מאז החלה מוסקבה במערכה אווירית נגד התשתית האזרחית של אוקראינה לפני חמישה חודשים.

"הכובשים יכולים רק להטיל אימה על אזרחים. זה כל מה שהם יכולים לעשות. אבל זה לא יעזור להם. הם לא יתחמקו מאחריות לכל מה שהם עשו", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שתיאר תקיפות שפגעו בתשתיות ובבנייני מגורים בעשרה אזורים.

ליטא, חברה באיחוד האירופי ובנאט"ו, היא אחת התומכות העיקריות של אוקראינה מאז פלישת רוסיה בפברואר אשתקד.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ליטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד