כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פיגוע הטרור בלב תל אביב

אביו ואחיו של המחבל נעצרו; הלוחם בחופשה שחיסל משחזר

לוחם ימ"מ שחיסל את המחבל משחזר הלילה את רגע החיסול: "אנחנו שומעים ירי מתוך הסמטה והמחבל בעצם רץ לכיווננו עם האקדח עליו ומקבל מטח, כולל אותי, נופל במקום ומחוסל" | בביה"ח עדיין מאושפזים שלושת הפצועים בהם אנוש וקשה | אביו ואחיו של המחבל נעצרו 

אביו ואחיו של המחבל נעצרו; הלוחם בחופשה שחיסל משחזר
זירת הפיגוע בתל אביב צילום: אריק מרמור, פלאש 90

כוח צה"ל עצר במהלך הלילה את אביו ואחיו של המחבל מעתז חוואג'ה בן ה-23 מנעלין שממערב לרמאללה, שביצע את הפיגוע אמש (חמישי) ברחוב דיזנגוף בתל אביב. הכוח ערך חיפוש במקום ומיפה את הבית לקראת הריסתו הצפויה. כאשר התעדכן על הפיגוע שביצע בנו התבטא האב: "שמעתי על הפיגוע מהחדשות, מקווה שהוא יגיע לגן עדן".

בתוך כך, שעות ספורות לאחר פיגוע הירי בלב תל אביב, לוחם ימ"מ ביחידת הגדעונים בן ה-33, רס"ר א' ששהה בחופשה ונטרל הערב את המחבל יחד עם שוטר ואזרח נוסף שחזר את אשר אירע. "בערך בשעה 8:40 במהלך חופשה פרטית בתל אביב אני מזהה המולה של אנשים וריצה ברח' דיזנגוף. מנסה לברר מה קורה. תוך כדי אני מזהה שני אזרחים עם פצעי ירי על הרצפה אני מבין שמדובר בפיגוע. שולף אקדח שם כובע זיהוי, אני מנסה לברר עם האזרחים מהיכן הגיע המחבל ולאן הוא רץ".

רס"ר א' ממשיך לשחזר: "אני מגיע לאיזו סמטה שמספר אנשי ביטחון שנתפסים עליה. מנסה להבין מה הסיטואציה, כעבור כ-20 שניות, אנחנו שומעים ירי מתוך הסמטה והמחבל בעצם רץ לכיווננו עם האקדח עליו ומקבל מטח לפחות משלושה ארבעה אנשי ביטחון, כולל אותי, נופל במקום ומחוסל".

כזכור, שלושה אזרחים נפצעו אמש (חמישי) בפיגוע ירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב באורח אנוש, קשה ובינוני.

סמוך לשעה 20:40 התקבלו במוקד 101 של מד"א דיווחים על מספר נפגעים מפיגוע ירי ברחוב דיזינגוף פינת בן גוריון בתל אביב. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים איכילוב שלושה פצועים, בהם גבר בן 32 במצב אנוש תוך פעולות החייאה, בבית החולים הרופאים המשיכו את מאמצי ההחייאה עד שליבו שב לפעום ומצבו יוצב בחדר הניתוח, גבר בן 34 במצב קשה עם פצע ירי בכתף וגבר בן 36 במצב בינוני עם פציעה בפנים.

פראמדיקית מד"א, ספיר אילוז שגרה מעל מקום הפיגוע, שמעה את קולות הירי והעניקה טיפול רפואי מציל חיים לפצועים: "שמעתי קולות ירי כשהייתי במרפסת בדירה שלי ממש בסמוך למקום הפיגוע. מיד דיווחתי למוקד 101 של מד"א. חיכיתי שהירי יפסק כדי שאוכל לצאת ולסייע לפצועים. ראיתי 2 פצועים שוכבים מחוץ למסעדה על מעבר חציה כשאחד מהם, גבר בן 32 היה מחוסר הכרה. חובשים צבאים שהיו במקום העניקו להם טיפול ראשוני ואני המשכתי במעלה הרחוב כשבמקביל שמעתי עוד קולות ירי. כמה מטרים מהמקום בתוך מסעדה היה פצוע נוסף, גבר בן 36 שנפצע באורח בינוני בפנים. הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם באמבולנסים של מד"א לבית החולים".

חובש רפואת חירום במד"א לי בן ארי שגר ברחוב דיזינגוף ושמע את הירי סיפר: "הייתי בבית כששמעתי מספר יריות מהרחוב ומיד ירדתי למטה. במקום הייתה המולה רבה וראיתי אנשים רצים לכל הכיוונים. אזרח שהיה בהכרה מלאה וסבל מפציעה מדממת בידו הגיע אלי ומיד התחלתי בטיפול רפואי. כעבור מספר רגעים הגיעו למקום כוחות גדולים של מד"א והוא פונה באמבולנס להמשך טיפול כשמצבו יציב."

החובשים של מד"א, דודי מוסקוביץ וליאור ליפשיץ שפינו את הפצוע האנוש לבית החולים סיפרו: "היינו עם האמבולנס ברחוב סמוך כשקיבלנו את הדיווח על הפיגוע ומיד יצאנו למקום. ראינו על המדרכה גבר בן 32 שוכב מחוסר הכרה עם פציעה מירי בפלג גופו העליון. העלנו אותו מיד לאמבולנס ונלחמנו על חייו תוך פינוי לבית החולים כשאנחנו מבצעים בו פעולות החייאה. בבית החולים הרופאים המשיכו את הטיפול הרפואי עד שליבו שב לפעום והוא הובהל במהירות לחדר ניתוח כשמצבו קשה מאוד."

חובש רפואת חירום במד"א, גוני מגרלישווילי סיפר: "הגעתי למקום במקביל לצוות אמבולנס נוסף וראינו את הפצועים. צוות האמבולנס הנוסף פינה פצוע שהיה מחוסר הכרה ואני יחד עם חובשים נוספים הענקנו טיפול רפואי ל-2 הפצועים, הכנסנו אותם לאמבולנס ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד קשה והשני בינוני."

חובש מד"א ביחידת האופנועים נועם אסולין שטיפל ופינה את הפצועים לבית החולים סיפר: "קיבלתי את האירוע כשיצאתי מהעבודה והגעתי במהירות למקום עם האופנוע של מד"א. גבר בן 34 שנפצע באורח קשה בכתף שכב וגבר בן 36 שנפגע בפנים התהלך במקום. יחד עם צוות החובשים של האמבולנס שהגיע למקום הענקנו להם טיפול רפואי ויחד פינינו אותם לבית החולים תוך טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות."

חיסול מחבל פיגוע בתל אביב לוחם ימ"מ שחזור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד