י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
חושש מהשפעתו

פוטין הזועם מסנן את הבוס של כוח וגנר

יבגני פריגוז'ין, ראש שכירי החרב של קבוצת וגנר הנלחמים נגד אוקראינה, נותק מתקשורת עם גורמים רוסיים, לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין מודאג מהשפעתו. שני החברים לשעבר הפכו ליריבים, כאשר פוטין מודאג שהבוס של וגנר ינסה להתמודד על תפקיד הנשיא

פוטין הזועם מסנן את הבוס של כוח וגנר
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ניתק את הטלפונים של ראש קבוצת וגנר, יבגני פריגוז'ין, אנליסטים אומרים שהוא עצבני וזועם על הבוס של קבוצת החיסול שבשליחותו. צבא השכירים הפרטי הוא כוח לוחם מרכזי עבור הרוסים באוקראינה, אך מנהיגו פריגוז'ין מתח ביקורת בלתי פוסקת על קצינים רוסיים.

פריגוז'ין האשים את הפיקוד המרכזי הרוסי ב"בגידה" בכך שהוא לא סיפק תחמושת שקבוצת וגנר זקוקה לה כדי לנצח את האוקראינים בבחמוט. כעת, פוטין ניתק את הטלפונים שלו, כלומר הגישה לגורמי הגנה וביטחון מרכזיים נחסמה, כך דיווח ה'דיילי סטאר'.

פריגוז'ין אמר אתמול (חמישי) "האספקה ​​שלנו לא השתפרה. אבל אכן חל שינוי. כדי שאפסיק לבקש תחמושת, כיבו לי את כל מכשירי התקשורת המיוחדים בכל המשרדים, בכל היחידות. הם חסמו את הגישה לסוכנויות המדינה שמקבלות החלטות. לא אציין את שמותיהם כדי לא להכפיש אותם בשום צורה. אז עכשיו אני יכול לדבר רק דרך התקשורת".

סביר להניח שרק פוטין יכול להורות על ניתוק פריגוז'ין מהטלפונים, השניים הם עדיין בעלי ברית שנלחמים באותו צד, פוטין חושש כי פריגוז'ין מנסה להשתלט על הנשיאות.

רוב האנליסטים הצבאיים מחשיבים את הצלחתה האחרונה של רוסיה בסביבת בחמוט בעיקר בגלל קבוצת וגנר. שכירי החרב של וגנר נלחמו למען פוטין בסכסוכים בכל רחבי העולם ומספרם גדל באופן מסיבי לאחרונה, כאשר פריגוז'ין סייר בבתי הכלא הרוסיים וגייס לשורותיו רוצחים ופושעים מהזן הנחות ביותר.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד