כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פצועים אנוש וקשה מאוד בת"א

חזל"ש בביתר עילית; סוכל פיגוע בשומרון

לילה מתוח עבר על תושבי ביתר עילית בעקבות מטען שהונח באוטובוס בעיר שבחסדי שמים לא התפוצץ ומחבל שהניחו שעדיין מסתובב חופשי. הבוקר נמסר על חזרה לשגרה תוך שמירת ערנות | הבוקר נטרל בעל חווה מחבל שחדר לחווה בשומרון | ממשיך להיות קשה מצבם של שניים מהפצועים בתל אביב

חזל"ש בביתר עילית; סוכל פיגוע בשומרון
אירוע בטחוני בביתר עילית צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום לילה מתוח שעבר על תושבי ביתר עילית, בעקבות חשש לחדירת מחבלים לעיר לאחר שמחבל הניח תיק נפץ באוטובוס שבחסדי שמים לא התפוצץ הבוקר (שישי) נמסר כי הטיפול באירוע הסתיים. פיקוד העורף הנחה כי ניתן לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה, תוך שמירה על ערנות ודיווח על כל אדם וחפץ חשוד.

במשך הלילה התבצעו חיפושים אחריו, והבוקר כאמור פיקוד העורף התיר לתושבי ביתר עילית לצאת מבתיהם, אחרי לילה של אזעקות, בו נקראו להסתגר בשל חיפושים אחר המחבל שהניח מטען חבלה באוטובוס בעיר. נוסעים בקו 226 הבחינו בתיק נפץ שהעלה עשן והזעיקו את המשטרה. המחבל שהניח את התיק ירד מהאוטובוס בתוך ביתר עילית. בשלב זה טרם נתפס חשוד.

החפ"ק הצבאי שהוקם בביתר.

באיכילוב עדיין מאושפזים שלושה פצועים, בהם אנוש וקשה מאוד

מטען החבלה בביתר התגלה שעה קלה לאחר פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, בו נפצעו שלושה בני אדם. בבית החולים איכילוב עדכנו הבוקר כי מצבו של הפצוע האנוש בפיגוע הירי התייצב, אך מוסיף להיות קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו. מצבו של פצוע נוסף גם הוא קשה מאוד, והוא מורדם ומונשם. מצבו של הפצוע השלישי מוגדר קל-בינוני.

המחבל הוא מעתז חוואג'ה, בן 23 מנעלין, איש חמאס שריצה עונש מאסר בישראל פעמיים. אביו ואחיו נעצרו הלילה על ידי כוחות הביטחון.

ביתו של המחבל מופה לקראת הריסתו

כוחות הביטחון פעלו הלילה למפות את ביתו של המחבל מתל אביב, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב מיפו הלילה את בית המחבל לקראת הריסה בכפר נעלין שבמרחב חטיבת אפרים, המיפוי בוצע לבחינת האפשרות להריסת הבית, בהתאם להחלטות שיתקבלו. שני בני משפחה של המחבל נעצרו והועברו לחקירת שב"כ.

פעילות כוחות הביטחון בביתר הלילה.

במהלך הפעילות, יידו חשודים אבנים והשליכו מטענים ועשרות בקבוקי תבערה לעבר הכוחות שהגיבו בירי רוגר, זוהתה פגיעה. הכוחות פעלו גם בעיר טול כרם שבמרחב חטיבת מנשה. במהלך הפעילות ירו הלוחמים לעבר חמושים שירו לעברם, זוהו פגיעות ברכב הצבאי. בהמשך, בוצע ירי מרכב חולף לעבר הכוחות, שהגיבו בירי. חשודים גם זרקו מטענים לעבר הכוחות.

בחסדי שמים סוכל פיגוע טרור בשומרון

ההסלמה הביטחונית נמשכת. הבוקר סוכל פיגוע בחוות דורות שליד מעלה שומרון, בעל חווה ירה למוות במחבל שזיהה מתקרב לחווה שלו כשבידיו סכינים ומטעני חבלה מאולתרים.

מדובר צה"ל נמסר: "מחבל חמוש בסכינים ובמטענים מאולתרים הגיע מוקדם יותר הבוקר למרחב חוות דורות עילית שבמרחב חטיבת אפרים. בעל החווה זיהה את המחבל וירה לעברו, המחבל נוטרל. כוחות הביטחון פתחו בסריקות במרחב, נשלל חשש להימצאות חשודים נוספים במקום".

 

פיגוע בתל אביב ביתר עילית חדירת מחבלים קרני שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד