י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הופר האיזון"

100 פרופסורים מצטרפים לעצומה בעד הרפורמה המשפטית

כ-200 פרופסורים חתמו עד כה על עצומה שבה הם מביעים תמיכה ברפורמה במערכת המשפט. בעצומה עליה חתמו נכתב כי, "רפורמה מקיפה במערכת המשפט היא חיונית עקב המהפכה החוקתית שהוביל פרופסור אהרן ברק"

100 פרופסורים מצטרפים לעצומה בעד הרפורמה המשפטית
דגלי ישראל בהפגנה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עצומת הפרופסורים שבעד הרפורמה המשפטית מתרחבת: 100 פרופסורים חתמו על העצומה שבה הם מביעים תמיכה ברפורמה המשפטית. הפרופסורים מצטרפים ל-100 נוספים שחתמו בשבוע שעבר. 

בעצומה עליה חתמו נכתב כי, "רפורמה מקיפה במערכת המשפט היא חיונית עקב המהפכה החוקתית שהוביל פרופסור אהרן ברק אשר הפרה את האיזון בין הרשויות בישראל".

החותמים טוענים, "הפרת האיזון בין הרשויות והעצמת כוחו של בית המשפט נעשו באמצעות כלים מגוונים: ביקורת שיפוטית על חקיקה ראשית ובפרט הרחבתה אף לחוקי יסוד, הרחבה של זכות העמידה, הרחבה של דוקטרינת השפיטות, הרחבת השימוש בעילת הסבירות, שימוש בפרשנות תכליתית אובייקטיבית, והעצמה מרובה של סמכויות היועמ"שים. כל אלו הצטברו לכלל הפרה יתירה של האיזון האמור".

עצומת הפרופסורים בעד הרפורמה המשפטית.

עוד נכתב בעצומה כי "הליכי החקיקה בישראל נותנים מרחב גדול לדיון, לדיוק ולשכנוע. המקום המתבקש לדיון בפרטי הרפורמה הוא כנסת ישראל ויש לקיים בה דיונים ענייניים בין תומכי הרפורמה ומתנגדיה כמקובל". בסיום העוצמה מציינים החותמים כי יש לבצע את הרפורמה מתוך הידברות אך לא לפגוע בהליך "ככל שניתן, טוב לקיים הידברות ולחתור להסכמות רחבות אך אסור לפגוע בתהליך החיוני של תיקון מערכת המשפט, שבשנים האחרונות הסיגה באופן מופרז מאוד את גבול הרשויות האחרות".

בין החותמים על העצומה ניתן למצוא את חתן פרס ישראל וחתן פרס נובל פרופסור ישראל אומן, רקטור אוניברסיטת בר אילן פרופסור אמנון אלבק, רקטור אוניברסיטת בר אילן לשעבר פרופסור יוסי ישורון, פרופסור עמוס אלטשולר חבר המועצה להשכלה גבוהה לשעבר, חתני פרס ישראל במתמטיקה - דוד קשדן ויוסף ברנשטיין. חתן פרס ישראל במחשבת ישראל - יהודה ליבס. חתן פרס ישראל בספרות - מאיר שטרנברג, פיזיקאים, מתמטיקאים ופרופסור למדעי המחשב רבים ממכון ויצמן ומן הטכניון, חוקרים ובכירים מאוניברסיטת חיפה, מאוניברסיטת בר אילן, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת ת"א, אוניברסיטת בן גוריון ועוד פרופסורים נוספים.

 

 

הרפורמה המשפטית עצומה פרופסורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד