י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מעצרים ברכבת ישראל; הונאה בעשרות מיליונים

לה"ב 433 עצרה לחקירה למעלה מ-25 חשודים במעורבות בפרשת שוחד והלבנת הון בהקפים של עשרות מיליוני שקלים • לפי החשד, מנהלים ומפקחים ברכבת, ניפחו דוחות ניקיון וכך העבירו סכומי יתר לחברה קבלנית המועסקת על ידי רכבת ישראל • הנהלת הרכבת: "החקירה החלה ביוזמתו של מנכ"ל הרכבת צפריר" • ב-2 וחצי הם יובאו להארכת מעצרם

רכבת ישראל, שאטרסטוק
רכבת ישראל, שאטרסטוק

היחידה למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 חוקרת חשד כי מנהלים ומפקחים באגף התברואה ברכבת ישראל, אנשי חברות קבלניות מתחום הניקיון, שירותי כח אדם בחברה ומעורבים נוספים, ביצעו עבירות שוחד ומרמה וכן עבירות על חוקי המע"מ, פקודת מס הכנסה ואיסור הלבנת הון, בהיקפים הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים.

על פי החשד נהגו מספר מפקחי תברואה לזייף דוחות פיקוח על ניקיון על מנת "לנפח" תשלומים לחברות קבלניות בתמורה לטובות הנאה. בנוסף עלה חשד כי בעלי החברה הקבלנית הנפיקו חשבוניות פיקטיביות עבור תאגידים שונים, בהם רכבת ישראל, תוך דיווח כוזב לרשויות המס וקיזוז החשבוניות.

בתום חקירה סמויה, בשיתוף פעולה מלא מצד גורמי רכבת ישראל, עוכבו ונעצרו לחקירה למעלה מ-25 חשודים במעורבות בפרשה ובוצעו עשרות חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. כמו כן, נתפסו נכסים, רכוש וחשבונות לצרכי חילוט.

מרכבת ישראל ביקשו להבהיר, כי "חשיפת הפרשה נעשתה בתחילת שנת 2013 ביוזמתו של מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, והנחייתו לבצע ביקורת פנימית ולחקור את נושא ההתקשרויות עם קבלני הניקיון של חברת הרכבת. רכבת ישראל עושה כל מאמץ לשמור על טוהר מידות ומינהל תקין ומוקיעה כל התנהלות שאינה במסגרת החוק. באשר למעצרים המדוברים, הטיפול נמצא באחריות משטרת ישראל, אליה הועברו ממצאי החקירה".
רכבת ישראל מיליונים הונאה מעצרים עצירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד